مجله وینسنت

VINCENT | Victory Is Yours

5 تکنیک کاربردی برای برق انداختن خانه با جاروبرقی

عملکرد جاروبرقی

شاید فکر کنید که نظافت محیط با جاروبرقی کار ساده‌ای باشد و نیاز به دانش و تکنیک خاصی ندارد. کافی است دوشاخه جاروبرقی را به پریز بزنیم، دکمه را زده و جارو برقی را روشن کنیم. اما در واقع تکنیک‌هایی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توان شاهد نتایج بهتری پس از نظافت فضای خود باشید. برای داشتن فرش، پله‌ها و کف‌هایی که حتی با وجود داشتن حیوان خانگی همیشه از تمیزی برق می‌زنند، دانستن نحوه استفاده از جاروبرقی و استفاده از تمام پتانسیل‌های دستگاه خود، ساعت‌ها در وقت و تلاش شما در هفته صرفه‌جویی می‌کند. در اینجا قصد داریم به برخی از نکات جاروبرقی کشیدن برای کسب نتیجه بهتر بپردازیم.

1-آماده سازی فضا پیش از شروع کار با جاروبرقی

برای اینکه بیشترین میزان کثیفی و گرد و غبار را از بین ببریم، پیش از هر اقدامی باید جاروبرقی و محلی را که قرار است جاروبرقی بکشید آماده کنید، و سپس برای انجام درست آن وقت بگذارید. اول از همه، زباله‌های بزرگتر مثل گیره‌های مو و تکه‌های شیشه را که جاروبرقی شما را خراب می‌کنند، بردارید، سپس بررسی کنید که محفظه یا کیسه جاروبرقی خالی باشد. همین موضوع که جاروبرقی ظرفیت کافی برای جای دادن زباله‌ها داشته باشد‌، به کسب نتیجه دلخواه تا حد زیادی کمک می‌کند. از آنجایی که پیش از روشن کردن جاروبرقی می‌بایست قطعات و سری مورد نیاز را در جای خود قرار دهید، ابتدا مشخص کنید که کدام سری را می‌خواهید استفاده کنید. اگر شما هم اغلب فقط از پارویی اصلی استفاده می‌کنید و هرگز به سراغ سری‌های عجیب و غریب دیگر جاروبرقی خود نرفته‌اید، بهتر است بدانید که شناخت این سری‌ها و به کاربردن آن‌ها در زمان مناسب به بهبود چشمگیر عملکرد جاروبرقی شما کمک می‌کند.

2- انتخاب ابزار جاروبرقی مناسب برای هر ناحیه

سری و اتصالات مختلفی که برای هر جاروبرقی در نظر گرفته شده است، به منظور کسب بهترین و سریع‌ترین نتایج در نظافت انواع سطوح ارائه می‌شوند. بنابراین در هنگام استفاده از جاروبرقی بهتر است بدانید که کدام ابزار یا سری برای چه کف و شرایطی کارمد و مناسب‌تر است.

پارویی اصلی: مهمترین سری که شما از آن در نظافت با جاروبرقی استفاده می‌کنید پارویی اصلی است. معمولاً زمانی که قدرت موتور را روی بیشترین حالت تنظیم می‌کنید، استفاده از این پارویی رایج‌تر است که معمولاً ممکن است با بلند کردن فرش از روی سطح همراه باشد. نظافت کفپوش و فرش با به کارگیری این سری انجام می‌شود.

سری نظافت گوشه: این سری معمولاً ظریف‌تر از بقیه سری‌ها است و قسمت سر آن معمولاً دارای زاویه است. برای نظافت گوشه‌ها، در امتداد بالا و لبه‌ی قرنیزها، پشت رادیاتورها و… می‌توانید از این ابزار استفاده کنید.

برس گردگیر: برس گردگیر در واقع یک سری کوچک گرد و پرزدار است و از آن برای گردگیری و جمع کردن غبارهای سطحی استفاده ‌می‌شود. ممکن است بخواهید طاقچه‌های رنگ شده را بدون ایجاد خراش گردگیری کنید. گردگیری اطراف کتاب‌ها یا برداشتن گرد و غبار از روی آباژورها با این سری به خوبی قابل انجام است.

سری نظافت مبلمان: این سری، نسخه کوچکی از پارویی اصلی است. با دقت در این نازل متوجه می‌شوید که یک نوار پارچه‌ای پرزگیر نیز برای گرد گیری بهتر لوازم خانگی مثل مبل و تخت در نظر گرفته شده است.

3- اتصال دوشاخه جاروبرقی به پریز مناسب

برای اینکه روند جارو برقی کشیدن بهینه‌تر  پیش برود، انتخاب پریز برق برای اتصال جاروبرقی خصوصاً برای اتاق‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد. پریز برق صحیح برای اتصال دوشاخه جارو برقی بهتر است خارج از اتاقی باشد که می‌خواهید جاروبرقی بکشید. انتخاب پریز خارج از اتاق به این علت است که وقتی نظافت را از درب ورودی اتاق شروع می‌کنید و در پیاان نیز در همان نقطه کار را تمام می‌کنید، امکان مانور بیشتری برای شما مهیا می‌شود.

4-انتخاب قدرت موتور مناسب برای سطوح مختلف

تنظیمات تعریف شده مختلف روی جاروبرقی، در واقع راهنمای استفاده بهتر شما از آن دستگاه است. برای فرش معمولاً قدرت موتوری که تنظیم می‌کنید بستگی به ارتفاع پرزهای آن دارد. برای کف‌های بدون فرش و موکت از کمترین تنظیم قدرت موتور استفاده کنید و برای فرش‌های پرز کوتاه از قدرت متوسط. برای فرش‌هایی با بافت مخملی از بیشترین قدرت موتور استفاده نمایید. توجه داشته باشید که هنگام کشیدن پارویی جاروبرقی روی سطوح، باید کمی مقاومت وجود داشته باشد، اگر هنگام کشیدن جاروبرقی روی سطح، این مقاومت را حس نمی‌کنید، قدرت موتور آن را به یک پله بالاتر تغییر دهید. توجه داشته باشید که بعضی از موکت‌ها با سایش پارویی کدر می‌شوند. تکرار زیاد کشیدن پارویی روی یک ناحیه از موکت ممکن است این کدری را تشدید کند. بنابراین برای پرهیز از سایش مکرر، بیشترین درجه قدرت را تنظیم کنید.

5-گردگیری و نظافت گوشه‌ها پیش از نظافت کف

نظافت نواحی که نیاز به استفاده از اتصال ابزارهای جانبی را دارند، نسبت به جارو کشیدن کف اولویت دارند. وقتی پیش از جاروبرقی کشیدن کف، گوشه‌ها را مثل بالای قرنیزها، روی مبل‌ها و یا نواحی که نیاز به اتصال سری گردگیری دارند، نظافت می کنید، دیگر نیازی نیست که نگران ریختن گرد و غبار روی کف و نیاز به جاروکشی مجدد آن باشید. پس ترتیب نظافت با جاروبرقی تا حد زیادی به کم شدن زحمت و نتیجه بهتر کمک می‌کند. با در نظر داشتن این 5 تکنیک ساده برای جاروبرقی کشیدن، می‌توانید با صرف انرژی و زمان خیلی کمتر از گذشته از مشاهده نتیجه دلخواهتان لذت ببرید.

 

1 دیدگاه در “5 تکنیک کاربردی برای برق انداختن خانه با جاروبرقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *