مجله وینسنت

VINCENT | Victory Is Yours

6 نکته مهم خرید دستگاه هواپز

ایرفرایر وینسنت

هواپز از جمله لوازم خانگی بسیار کاربردی و محصولی مناسب برای سبک زندگی سالم است. استفاده از سرخ کن (هواپز) یکی از روش‌های محبوب و سالم برای پخت و سرخ کردن غذا است. یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از هواپز، کاهش نیاز به استفاده از روغن در پخت و سرخ کردن است. این دستگاه غذاها را به صورت یکنواخت و شبیه به سرخ کردن در روغن، خوشمزه و کریسپ می‌کند. به این ترتیب، می‌توانید از مقدار کمتری روغن استفاده کنید، که منجر به کاهش کالری و چربی مصرفی می‌شود.

همچنین، استفاده از هواپز باعث کاهش بو و دود پخت و پز می‌شود که به خصوص در محیط‌های بسته و آشپزخانه‌های کوچک مزیت مهمی است. از دیگر فواید سرخ کن می‌توان به سرعت پخت غذاها اشاره کرد. این دستگاه با قدرت و قابلیت بالا، غذاها را در مدت زمان کوتاهی پخت و آماده می‌کند. همچنین، لایه بیرونی کریسپ و طعم خوشمزه ایجاد شده توسط هواپز، غذاها را جذاب تر و لذت بخش تر می‌کند. در نتیجه، استفاده از Airfryer برای افرادی که به دنبال روشی سالم و کم چرب در پخت و پز هستند، یک انتخاب عالی است.

یک: امکان شستشوی قطعات هواپز

از بارز ترین ویژگی های قابل اشاره یک دستگاه هواپز حرفه ای می توان به قابلیت شست و شوی ساده قطعات آن را مثال زد. قطعات این دستگاه، قابل جدا شدن هستند به همین دلیل از شست و شوی راحتی برخوردار هستند و نیاز نیست که برای تمیز کردن آن ها دردسر زیادی کشید .

درست است بیشتر هواپزها این ویژگی را به شکل پیش‌فرض دارند اما برخی از مدل‌های این دستگاه از این ویژگی برخوردار نیستند که در نتیجه تمیزکردنشان کمی مشکل خواهد بود. اما اگر در خانه ماشین ظرفشویی داشتید و قطعات هواپزتان هم امکان جدا شدن داشتند، می‌توانید قطعات را داخل ماشین قرار داده و به سادگی تمیز کنید.

در همین زمینه بخوانید: ترفندهای کاربردی برای تمیز کردن سرخ کن بدون روغن یا هواپز

دو: هواپز دیجیتالی 

اکثر هواپزهای موجود در بازار دارای صفحه‌ای برای کنترل دما و زمان هستند. در همین راستا اگر به دنبال محصولی با دقت بیشتر هستید به دنبال مدل‌های سطح بالاتر با کنترل‌های دیجیتال باشید. مدل‌های دیجیتال به شما اجازه می‌دهند که دما را به شکل سفارشی تنظیم کنید و با وجود نمایشگرهای LED اطلاعات مفیدی را نمایش می‌دهند. به طور مثال دستگاه سرخ کن وینسنت دارای 8 برنامه از پیش تعیین شده برای پخت مرغ، سیب زمینی، سبزیجات، ماهی، انواع گوشت و …است تا بتوانید هر نوع ماده غذایی را در بهینه‌ترین دما و زمان تهیه کنید.

سه: تکنولوژی گردش سریع 360 شصت درجه

بسیار مهم است که در دستگاه هواساز حرارت به صورت یکنواخت و یکسان پراکنده شود. یکی از مشکلات مهم پخت غذا در هواپزهای نامرغوب عدم پخت یکنواخت است، به صورتی که گاهی بخشی از غذا خام مانده و بخش دیگر سوخته است! با کمک تکنولوژی گردش هوای 360 خیالتان بابت پخت یکنواخت غذا راحت می‌شود.

 چهار: شیشه شفاف با قابلیت دید از بالا

خیلی‌ها موقع کار با هواپز مجبور هستند دستگاه را خاموش کنند تا بتوانند داخل آن را مشاهده کنند و از وضعیت پخت آن آگاه شوند. اگر دستگاه هواپز شما مجهز به شیشه شفافیت با قابلیت دید از بالا باشد شما در هر لحظه می‌توانید میزان سرخ شدن غذا داخل هواپز را ببینید.

پنج: امکان یخ زدایی

از ویژگی های  منحصر به فرد این سرخ کن می توان به گرم نگه داشتن غذا و گرم کردن غذا پیش از استفاده(pre-heat) یا همان یخ زدایی مواد غذایی اشاره کرد. این امکان به شما کمک می‌کند که غذاهای فریزری را سریع و با کیفیت بالا بپزید

شش: خدمات پس از فروش

متاسفانه بسیاری از سرخ کن های موجود در بازار ایران از خدمات پس از فروش مطلوبی برخوردار نیستند، هنگام خرید به ضمانت و خدمات پس از فروش دقت کنید. به طور مثال سرخ کن وینسنت دارای ضمانت نامه 24 ماهه شرکت شکوفا الکتریک سرویس است که پیش از این نمایندگی فیلیپس و گرنیه را در ایران بر عهده داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *