مجله وینسنت

VINCENT | Victory Is Yours

مقایسه جاروبرقی 7625 وینسنت با مدل مخزن‌دار 5421

مقایسه جاروبرقی 7625 وینسنت
از پرفروش‌ترین مدل‌های جاروبرقی وینسنت می‌توان به جاروبرقی FC7625 و مدل مخزن‌دار FC5421 اشاره کرد هر چند این که یک مدل مخزن دار و دیگری  کیسه است، را می‌توان مهم ترین وجه تمایز این دو مدل دانست، اما. بین این دو مدل شباهت‌ها و تفاوت‌های دیگری هم وجود دارد، در این مقاله قصد داریم به مقایسه‌ی این دو مدل برای کمک به انتخاب بهتر شما بپردازیم.

شباهت‌های جاروبرقی FC7625 وینسنت با مدل FC5421

  • فیلتر هپا 13: این دو جاروبرقی هر دو دارای فیلتر هپا 13 هستند، بدین معنا که پس از تمیز کردن محیط با جاروبرقی، این فیلتر مانع از بازگشت آلودگی ها به محیط می‌شود. جاروبرقی‌های دارای فیلتر HEPA 13 به بهبود کیفیت کلی هوا در خانه کمک می‌کنند و برای افراد مبتلا به آلرژی هم مناسب هستند.
  • گارانتی 24 ماهه: هر دوی این جاروبرقی‌ها دارای ضمانت نامه 24 ماهه از شکوفاالکتریک هستند. این شرکت یکی از مطرح‌ترین و با سابقه‌ترین ارائه کننده‌های خدمات پس از فروش در حوزه لوازم برقی خانگی هستند.
  • نشانگر دیجیتال تخلیه: در جاروبرقی FC7625 وFC5421 وینسنت یک نشانگر دیجیتال در نظر گرفته شده که در صورت پر شدن کیسه و یا مخزن جاروبرقی با مشاهده ی آن بتوانید از آن مطلع شده و به تعویض کیسه و یا تخلیه مخزن اقدام نمایید.

تفاوت‌های جاروبرقی FC7625 وینسنت با مدل FC5421

جاروبرقی 7625 وینسنت
جاروبرقی 7625 وینسنت
اساسی ترین تفاوت‌ها در قدرت مکش و موتور، محفظه جمع‌آوری زباله، تنظیم قدرت موتور، نوع سیم جمع کن، طول سیم جمع کن و…است:
  • قدرت مکش و موتور

قدرت موتور و مکش یک جاروبرقی از جمله عوامل بسیار تأثیرگذار در انتخب یک جاروبرقی و خرید آن است. با اینکه هر دوی این مدل‌ها از جمله پر قدرت‌ترین جاروبرقی‌های موجود در بازار هستند؛ اما در میان این دو مدل FC7625 با داشتم قدرت موتور 2500 وات و مکش 737 وات نسبت به FC5421 با قدرت موتور 2100 وات و مکش 405 وات بیشتر است. به همین خاطر شاید به همین خاطر است که جاروی FC725 در میان خانواده‌های پر جمعیت و فضاهای بزرگتر محبوبیت بیشتری داشته است.
  • محفظه جمع‌آوری زباله

شاید مهمترین تفاوت این دو جاروبرقی در مدل محفظه‌ی جمع‌آوری زباله در آن‌ها باشد. جاروبرقی FC5421 علاوه بر ظاهر بسیار زیبایی که به علت شکل محفظه دارد، یک جاروبرقی مخزن‌دار است. اگر دوست داره طبیعت و محیط زیست باشید و یا نخواهید بابت خرید کیسه جاروبرقی هزینه کنید، این مدل گزینه بهتری برای خرید شما خواهد بود. در عوض اگر مستعد آلرژی هستید و علاقه‌ای به تجربه کردن سختی‌های حین تخلیه مخزن ندارید، بهتر است FC7625 را بخرید چون محفظه جمع آوری زباله در این مدل کیسه است. بیشتر بخوانید: جاروبرقی کیسه‌ای بخریم یا مخزن دار؟
  • تنظیم قدرت موتور

تنظیم قدرت موتور از طریق ولوم در جاروبرقی FC5421 انجام می‌پذیرد، این درحالی است که در جاروبرقی FC7625 یک صفحه نمایش دیجیتال در نظر گرفته شده و با کمک آن سرعت و مکش مورد نیاز خود را تنظیم خواهید نمود.
جاروبرقی 5421 وینسنت
جاروبرقی 5421 وینسنت
  • نوع سیم جمع کن

یکی از ویژگی‌های جالبی که جاروبرقی FC5421 دارد این است که برای جمع کردن سیم جاروبرقی نیازی به نگه داشتن کلید جمع کن نخواهید داشت. کافیست یک بار دکمه را بزنید و یا با یک حرکت کمی سیم را به عقب بکشید. سریعا سیم بدون نیاز به هیچ حرکت تکرار شونده دیگری جمع خواهد شد.
  • طول سیم و شعاع جاروکشی

در جاروبرقی FC7625 امکان نظافت فضای بیشتری را تجربه می‌کنید. این جاروبرقی با داشتن سیم 7 متری می‌تواند تا شعاع 10 متر را نظافت کند. در جاروبرقی FC5421 این امکان تا یک متر کاهش پیدا می‌کند. یعغنی طول سیم در این مدل 6 متر بوده و امکان جاروکشی تا شعاع 9 متر فراهم است.
  • لوازم جانبی

هر دو جاروبرقی دارای سری نظافت گوشه هستند تا نواحی خارج از دسترس و باریک را بتوان با آن نظافت کرد. علاوه بر سری نظافت گوشه، این جاروبرقی‌ها به برس گردگیری هم مجهز هستند. برس گرد گیر معمولاً دارای سر برس دایره‌ای شکل است و به ویژه در جمع آوری گرد و غبار و ذرات بدون ایجاد خراش روی سطوح مؤثر است. از این سری روی پرده‌های پنجره، قفسه‌ها و سطوح چوبی به راحتی می‌توانید استفاده کنید. در جاروبرقی FC5421 یک سری نظافت مبلمان نیز همراه دستگاه ارائه شده است. این ابزار دارای سر کوچک و مسطح و طبیعتا ایجاد مکش قوی است، با کمک این وسیله به خوبی روی سطوح پارچه ای مانند تشک، نیمکت، صندلی و سایر قطعات پارچه‌ای را می‌توانید نظافت کنید.

جمع بندی

جاروبرقی 7625 که در بازار نام Dust Devil هم شناخته شده است، با قدرت ورودی 2500 وات به محض شروع به کار، هیچ اثری از زباله و گرد و غبار باقی نمی‌گذارد،  این جاروبرقی مجهز به نشانگر تعویض کیسه بوده و قدرت مکش آن حتی در زمان نیمه‌پر بودن پاکت هم کم نمی‌شود و مخزن 6 لیتری این جاروبرقی می‌تواند مقدار نسبتا زیادی زباله را جمع‌آوری کند. همچنین جاروبرقی 5421 هم که در بازار به نام COMPACT CLEAN هم شناخته می‌شود با طراحی زیبا و متفاوت خودش موفق به دریافت جایزه طراحی در سال 2020 از فرانسه شد، این جاروی زیبای 2100 واتی از نوع بدون کیسه است. همچنین این دستگاه لوله تلسکوپی با امکان تنظیم ارتفاع و قابلیت چرخش 360 درجه داشته تا فرایند تمیز کردن رو آسان تر کند. با توجه به نکاتی که گفته شد انتخاب شما برای خرید، کدام مدل است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *