مجله وینسنت

VINCENT | Victory Is Yours

مزایا و معایب تلویزیون‌های هوشمند

مزایا و معایب تلویزیون هوشمند

تلویزیون‌های هوشمند نحوه تماشای تلویزیون را تا حد زیادی نسبت به گذشته تغییر داده است. این تلویزیون‌ها  با طراحی های شیک و ویژگی‌های پیشرفته خود به گزینه‌ای محبوب برای کسانی تبدیل شده اند که به دنبال ارتقاء سیستم سرگرمی خانگی خود هستند. با این حال، با امکانات بسیار زیاد، تشخیص اینکه کدام تلویزیون هوشمند برای شما مناسب است، می‌تواند دشوار باشد. در اینجا، مزایا و معایب تلویزیون های هوشمند را بررسی خواهیم کرد تا به شما قبل از خرید یک تلویزیون برای گرفتن تصمیمی آگاهانه کمک کنیم.

مزایای خرید تلویزیون هوشمند

تلویزیون‌های هوشمند در بسیاری از خانه‌ها به یک عنصر اصلی تبدیل شده اند و علت آن کاملا واضح است. بیایید نگاهی بیاندازیم به برخی از مزایایی که با سرمایه گذاری در خرید یک مدل جدیدتر خواهید دید.

  • دسترسی نامحدود به انواع محتواها

احتمالاً بزرگترین و واضح‌ترین نکته مثبت یک تلویزیون هوشمند این است که اگر آن را داشته باشید، هرگز از برنامه‌های تکراری تلویزیون که خیلی اوقات مطابق با سلیقه شما نیستند، خسته نخواهید شد.

هر چیزی که بخواهید تماشا کنید هر زمانی که بخواهید آن را تماشا کنید در دسترس است. تلویزیون‌های هوشمند مجموعه گسترده‌ای از سرویس پخش زنده اینترنتی مثل Netflix، فیلیمو و Amazon Prime Video را ارائه می‌دهند.

همچنین می‌توانید به YouTube دسترسی داشته باشید تا ویدیوهای آنلاین را پخش و تماشا کنید، Spotify را برای گوش دادن به موسیقی باز کنید و در اینترنت با محتوای دلخواه خود گشت و گذار کنید.

تلویزیون‌های هوشمند همچنین به عنوان تلویزیون‌های معمولی عمل می‌کنند، به این معنی که برنامه‌های ارائه شده توسط پخش تلویزیونی سنتی همچنان در دسترس شما هستند.

با این حال، با یک تلویزیون هوشمند، این مزیت اضافی را خواهید داشت که دیگر نگران از دست دادن برنامه مورد علاقه خود نباشید، زیرا می توانید هر چیزی را که می خواهید با ضبط کننده ویدیوی شخصی داخلی (PVR) که در بسیاری از مدل ها ارائه می شود برنامه‌ها را برای تماشای مجدد ضبط کنید و نگهدارید.

  • ارائه‌ دهنده‌ی یک سرویس سرگرمی خانگی ساده

همین چند سال پیش را به یاد بیاورید؛ اگر می‌‍‌خواستید فیلمی را در تلویزیون خود تماشا کنید، باید از دستگاه پخش DVD استفاده میکردید. یا برای تماشای ویدیویی در YouTube ، باید از یک برنامه دیگر در کنسول بازی ویدیویی خود استفاده می‌کردید.

فضای کمدمیز تلویزیون شما اغلب مملو از وسایل اضافی بود که معمولاً فقط یک عملکرد داشتند، اما روزهایی که مجبور بودید خودتان را برای جا دادن پخش کننده DVD، کنسول و DVR خود در فضای کوچک زیر تلویزیون به زحمت بیاندازید، گذشته است. تجربه ساده‌ای که تلویزیون‌های هوشمند ارائه می‌دهند یکی از بزرگترین نکات مثبت این دستگاه است. تلویزیون‌های اسمارت یک تجربه سرگرمی بی دردسر را ایجاد می‌کنند و همچنین اکنون که دیگر نیازی به خرید دستگاه‌های جانبی زیادی ندارید، در فضا و پول شما صرفه‌جویی خواهد شد.

  • امکان نصب بدون محدودیت

برخلاف تلویزیون‌های معمولی، تلویزیون‌های اسمارت نیازی به اتصال به آنتن در دیوار را ندارند. این بدان معناست که اگر قصد دسترسی به کانال‌های تلویزیون دیجیتال را ندارید، می‌توانید تلویزیون هوشمند خود را در هر اتاقی از خانه راه‌اندازی کنید – تنها چیزی که نیاز دارید یک پریز برق و یک سطح صاف یا پایه دیواری است. این امکان بدان معنا است که همه‌ی اعضای خانواده می‌توانند تلویزیون مخصوص به خود را در فضاهای مد نظر خودشان داشته باشند.

  • امکان اتصال آسان به دستگاه‌های دیگر

یکی از ویژگی‌های عالی تلویزیون‌های هوشمند امکان انتقال تصویر از دستگاهی مانند تلفن هوشمند یا لپ‌تاپ به صفحه تلویزیون است.

بسیاری از تلویزیون‌های هوشمند دارای دارای قابلیت کست داخلی هستند، اما تلویزیون‌های اسمارت را می‌توان  Google Chromecast، EShare  یا Apple TV  روی تلویزیون هوشمند نیز مشاهده کرد. ارسال محتوا به شما این امکان را می‌دهد تا کارهایی مانند اشتراک‌گذاری عکس‌ها در صفحه بزرگ‌تر یا تماشای ویدیوهایی را که در تلفن خود دارید، انجام دهید، این درحالی است که میتوانید از گوشی تلفن همراه خود همچنان برای انجام کارهای دیگر نیز استفاده کنید. بهترین نکته در خصوص این قابلیت این است که، به هیچ دانگل یا کابلی برای اتصال نیاز نخواهید داشت.

  • امکان استفاده آسان‌تر از تلویزیون

برخی از تلویزیون‌های هوشمند مثل سری پریمیوم وینسنت نسبت به تلویزیون‌های معمولی از فناوری‌های هوشمندتری بهره برده‌اند. تلویزیون‌های هوشمند می‌توانند با بلندگوهای هوشمند داخلی خود به Google Assistant یا Ok Google  متصل شوند و ریموت‌های آن‌ها دارای عملکرد میکروفون هستند. این بدان معنی است که می توانید با تلویزیون خود صحبت کنید و به آن دستور دهید کارهایی مانند کنترل صدای موسیقی یا باز کردن یک برنامه خاص را انجام دهد. با این حال، دستوراتی که تلویزیون هوشمند شما می تواند انجام دهد نیز می تواند گسترده تر باشد. برخی از تلویزیون‌های هوشمند می توانند با سایر ویژگی های خانه شما مانند چراغ های هوشمند یا کارهایی مانند برقراری تماس تلفنی یا خرید آنلاین نیز کار کنند.

بیشتر بخوانید: به این ۷ دلیل تلویزیون اسمارت بخر

معایب خرید تلویزیون هوشمند

مانند هر محصول دیگری، همیشه نکات منفی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. با در نظر گرفتن قیمت بالاتر، ممکن است بخواهید قبل از انجام خرید تلویزیون اسمارت، معایب احتمالی آن را نیز در نظر داشته باشید.

  • عدم امکان بروزرسانی سیستم عامل در برخی از تلویزیون‌های هوشمند

یکی از اشکالات بزرگ در مورد تلویزیون‌های هوشمند این است که سیستم عامل بسیاری از آنها قادر به ارتقاء برای هماهنگی با سرویس‌ها یا برنامه‌های جدید نیستند.

به عنوان مثال، از دسامبر 2019، بسیاری از تلویزیون‌های هوشمند قدیمی‌تر در سال‌های 2010 و 2011 دیگر قادر به اجرای Netflix  نیستند. این موضوع در صورتی ناخوشایند است که اکثر کاربران تلویزیون‌های هوشمند آن را برای تماشای نتفلیکس خریداری کرده‌اند.

این منسوخ شدن به این معنی است که به طور بالقوه مجبور خواهید بود برای یک تلویزیون هوشمند جدید پول بیشتری خرج کنید، به این خاطر که تلویزیون قدیمی شما در نهایت نمی‌تواند مانند گذشته عمل کند و برنامه‌های به روز را اجرا نماید.

نکته قابل توجه در رابطه با این موضوع این است که تلویزیون‌های مجهز به اندروید تی وی، قابلیت به روز رسانی و ارتقا را دارند. تلویزیون‌های سری پریمیوم وینسنت تماما مجهز به اندروید تی وی هستند و این نگرانی را بر طرف می‌کنند.

اتصال ضعیف به اینترنت از طریق WiFi مساوی با اشکال در استفاده از سرویس‌های آنلاین

از آنجایی که اکثر قابلیت‌های تلویزیون هوشمند به اینترنت متکی هستند، اگر اتصال ضعیفی به اینترنت داشته باشید، متأسفانه امکان بهره‌مندی حداکثری از تلویزیون هوشمندتان را نخواهید داشت. اتصال ضعیف Wi-Fi بر کیفیت امکاناتی مامانند تماشای پخش زنده اینترنتی(استریم) تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، هنگام تماشای یک فیلم در نتفلیکس، ممکن است کیفیت ویدیو به شدت کاهش یابد.

اگر برای یک تلویزیون هوشمند هزینه بالایی پرداخت کرده اید و فقط انتظار کیفیت تصویر شفاف را دارید، پس در جایی نامناسب هزینه کرده اید. اتصال ضعیف Wi-Fi همچنین می‌تواند سایر خدمات را در تلویزیون هوشمند شما مختل کند. نصب به‌روزرسانی‌ها زمان زیادی طول می‌کشد، که وقتی می‌خواهید جلوی تلویزیون بنشینید و استراحت کنید، این زمان طولانی می‌تواند به‌طور باورنکردنی بیشتر شود.

مشکلات اتصال همچنین می‌تواند باعث ایجاد مشکل در انتقال تصویر از یک دستگاه هوشمند به تلویزیون شود، و بسیاری از بازی‌های موجود برای پخش در تلویزیون هوشمند به اتصال اینترنت ثابت و پایدار نیاز دارند.

  • احتمال چالش برانگیز بودن نحوه استفاده

تلویزیون‌های هوشمند دارای امکانات بسیار بیشتری نسبت به یک تلویزیون معمولی هستند، به این معنی که منحنی یادگیری می‌تواند برای برخی از مصرف کنندگان باشد که پیچیدگی دستورالعمل را دوست ندارند.

با این حال، برخی از مصرف‌کنندگان ممکن است احساس کنند که از تلویزیون معمولی راحت‌تر استفاده می‌کنند، به‌خصوص اگر آن‌قدرها علاقه‌مند به تلویزیونی نباشند که چیزی فراتر از تماشای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی ببینند.

  • امکان درست عمل نکردن نرم‌افزار و یا سخت افزار

از آنجایی که تلویزیون‌های هوشمند دارای قابلیت‌هالی بسیار زیادی هستند، ممکن است از مشکلاتی مانند خرابی سخت‌افزار یا فریز شدن در امان نمانند. اغلب این برنامه‌ها هستند که از کار می‌افتند یا مسدود می‌شوند، اما در مواقع دیگر خود تلویزیون می‌تواند از عملکرد درست باز بماند.

در حالی که اکثر ارائه دهندگان به‌روزرسانی‌هایی را برای رفع این مشکلات ارائه می‌کنند، مدل‌های تلویزیون هوشمند پایین‌رده همیشه به‌روزرسانی‌های لازم را برای جلوگیری از بروز مشکلات دریافت نمی‌کنند. این می‌تواند داشتن یک تلویزیون هوشمند را به یک وسیلعه آزار دهنده تبدیل کند، زیرا هیچ تضمینی وجود ندارد که این مشکلات اتفاق نیوفتند و تجربه شما از تماشای تلویزیون را خراب نکنند.

نتیجه‌گیری

به طور کلی، تلویزیون‌های هوشمند دارای نکات مثبت و منفی زیادی هستند. مانند تمام تکنولوژی‌های دنیا، آنها می‌توانند مکمل خوبی برای زندگی شما باشند، اما خطراتی را نیز به همراه دارند که باید به درستی مدیریت شوند. خرید یا عدم خرید تلویزیون هوشمند در نهایت به انتخاب شخص بستگی دارد. اگر به دنبال یک تلویزیون جدید هستید و می‌خواهید سیستم سرگرمی خانگی خود را ساده کنید، تلویزیون هوشمند می‌تواند راه بسیار خوبی باشد. فقط به یاد داشته باشید که همیشه هنگام استفاده از آن دقت لازم را داشته باشید و امیدواریم که در استفاده از این جعبه جادویی هرگز با مشکلی مواجه نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *