مجله وینسنت

VINCENT | Victory Is Yours

چطور یک سشوار حرفه‌ای بخرم؟

سشوار حرفه ای

در گذشته‌های نه چندان دور، استفاده از سشوارها بیشتر در سالن‌های آرایشی رایج بود اما با راه پیدا کردن این دستگاهِ کارامد به خانه‌ها، رفته رفته تنوع سشوار‌ها در بازار بیشتر و به مراتب نیز انتخاب نوع مناسب آن به کاری دشوارتر تبدیل شد.

سشوار دستگاهی ساده برای خشک کردن و فرم‌دهی به موهاست. حالا به لطف وجود تکنولوژی‌های به کاربرده شده مختلف در سشوارها، چه بخواهید بافت طبیعی فر موهای خود را حفظ کنید و چه بخواهید به موهای بی حالت خود حجم دهید، می‌توانید از یک سشوار خوب انتخاب کنید. اگر می‌خواهید در خانه و با کمک سشوار، مدل مو و نتیجه‌ای مطلوب ایجاد کنید، توجه به این نکات را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

کدام نوع سشوار آسیب کمتری به موها وارد می‌کند؟

اگر می‌خواهید موهایی لخت و استایل شده داشته باشید، انتخاب سشواری با تکنولوژی تورمالین می‌تواند گزینه مناسبی باشد. در ساخت سشوارهای تورمالین، پودر تورمالین به کار گرفته شده است. حضور این پودر به تولید یون‌های منفی کمک کرده تا گرما علاوه بر غلاف مو به ساقه نیز نفوذ کرده و به افزایش سرعت خشک شدن و حالت دهی به موها کمک کند. سرعت خشک کردن مو در تکنولوژی تورمالین به علت توانایی بالا در تبخیر سریع‌تر آب به مراتب بیشتر است.

سشوارهایی که به میزان کافی تولید یون منفی می‌کنند، همچنین برای موهای بسیار ضخیم یا مجعد کارایی بهتری دارند، زیرا می‌توانند در دمای پایین‌تر موها را سریع‌تر خشک و از ایجاد موخوره جلوگیری کنند.

هر سشوار برای چه نیازی مناسب‌تر است؟

اگر موهای شما یکی از شرایط زیر را دارد، انتخاب نوع مناسب سشوار اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

  • موهای فر و مجعد

مجهز بودن سشوار به دیفیوزر یا پخش‌کننده، گرما و جریان هوا را یکنواخت کرده تا بافت طبیعی موهای شما دست نخورده بماند. هرچه سرعت کمتر باشد، برای حفظ و حالت‌پذیری بیشتر موهای فر بهتر است.

  • موهای شکننده و آسیب پذیر

گرما اغلب می تواند دشمن موهای آسیب دیده و شکننده باشد، بنابراین داشتن طیف وسیع و مناسبی از تنظیمات دما مهم است. هرچه دما کمتر باشد آسیب کمتری را تجربه خواهید کرد.

  • موهای ضخیم و پر حجم

خشک کردن موهای بلند ممکن است زمان‌بر باشد، اما یک سشوار با وات بالا، با افزایش جریان هوا و محدود کردن آسیب ناشی از قرار گرفتن در معرض گرما، به سرعت بخشیدن به این روند کمک می‌کند.

  • موهای مستعد ریزش

سشوارهای یونی بهترین گزینه برای افرادی هستند که مستعد ریزش مو می‌باشند، زیرا به مهر و موم کردن کوتیکول مو کمک می‌کنند تا تارهای مو صاف‌تر به نظر برسند.

تفاوت میزان قدرت در سشوارهای مختلف به چه معناست؟

به طور کلی، وات بالاتر نشان دهنده قدرت خشک کنندگی قوی‌تر و موثرتر است. آرایشگاه‌ها معمولاً از سشوارهایی با موتورهای بیشتر از 2000 استفاده می‌کنند. موتور پر قدرت به آرایشگران با تجربه، این امکان را می‌دهد تا به طور مؤثر و بهتر موهای مراجعین خود را سشوار بکشند. با این حال، وات تنها معیار قدرت و کسب نتیجه مطلوب نیست. برای داشتن نتیجه و استایلی حرفه‌ای  در خانه، یک سشوار با موتور AC و 2000 تا 2600 وات قدرت موتور، کمک به سزایی خواهد کرد.

سشوار حرفه‌ای چه مشخصات فیزیکی باید داشته باشد؟

اگر موهای بلند و حجیمی دارید یکی از مهمترین نکات، انتخاب سشواری است که طراحی دسته آن ارگونومیک باشد. چرا که فرایند خشک و حالت دهی به موهای بلند و ضخیم، زمان‌بر بوده و به مرور زمان و طول کشیدن فرایند خشک کردن موها، دچار آسیب در ناحیه دست و مفاصل آن خواهید شد. نکته بعدی انتخاب سشواری با طول کابل برق مناسب است. برای انجام یک سشوار حرفه‌ای 3 متر سیم امکان مانور بهتری را فراهم می‌آورد. همچنین در صورتی که سشوار شما دارای فیلتر جداشدنی باشد می‌توانید با نظافت گاه به گاه آن به عملکرد و کارایی بهتر سشوار خود کمک کنید.

با هماهنگ کردن نیازهای خود و بررسی نکات گفته شده، دیگر مشکلی برای یافتن سشوار متناسب با نیازهای خود نخواهید داشت. به یاد داشته باشید، سشواری مناسب است که با نوع موهای شما، سبک زندگی و استایلی که امیدوارید با توجه به سبک زندگی روزانه داشته باشید، متناسب باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *