مجله وینسنت

VINCENT | Victory Is Yours

9 اشتباه رایج در نظافت منزل با جاروبرقی

اشتباهات رایج در جارو زدن

طرز استفاده از بعضی لوازم برقی خانگی نسبت به بقیه به مراتب آسان‌تر است. احتمالاً به نظر شما، استفاده از جاروبرقی هم یکی از همین کارهای ساده است. کافی است جاروبرقی را بردارید و با حرکت دادن پارویی کار تمام خواهد بود و نظافت منزل انجام می‌شود. درصورتی که اصلا از این خبرها نیست. حتی اگر بهترین جاروبرقی دنیا را داشته باشید، باید مطمئن شوید که از آن به درستی استفاده می‌کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. ما قصد داریم در اینجا به 9 اشتباه رایج در مورد کار با جاروبرقی اشاره کنیم تا شما با بررسی آن‌ها و رفع این عادات نادرست نتیجه بهتری از نظافت منزل با جاروبرقی کسب کنید.

اگر می‌خواهید شاهد سطح جدیدی از تمیزی در منزلتان باشید، به این 9 نکته قبل از شروع به کار با جاروبرقی‌ توجه فرمایید.

حرکت دادن پارویی با سرعت زیاد

نظافت کف با جاروبرقی مسابقه نیست که با اتمام سریع آن رتبه یا جایزه ای در انتظار ما باشد. برعکس هر چه صرف نظر از زمان، با دقت و صحیح تر این کار را انجام دهیم، نتیجه بهتری خواهیم گرفت. هر چه بیشتر در انجام این کار عجله کنید، زحمت و نیاز به تکرار جاروکشی بیشتر خواهد شد. واقعیت این است که اگر پارویی خیلی سریع از روی کف و زباله‌ها عبور کند، فرصت کافی برای مکش گرد و غبار و زباله نخواهد داشت.

نادیده گرفتن نظافت نواحی سخت دسترس

نادیده گرفتن نواحی سخت دسترس، یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی است که حین جاروبرقی کشیدن رخ می‌دهد. تا به حال چند بار نواحی سخت دسترس مثل زیر تخت یا کاناپه را بررسی و نظافت کرده اید؟ حتماً بیشتر اوقات با خود می‌گویید که نظافت این نواحی را می‌توانید به روز دیگری موکول کنید. توجه داشته باشید که اگر در هر بار نظافت با جاروبرقی این نواحی را نادیده بگیرید، به مرور زمان عمق گرد و غبار در این نواحی بیشتر شده و تمیز کردن آن نیز به مراتب سخت تر خواهد شد. بیشتر شدن گرد و غبار در این بخش‌ها و عدم توجه به نظافت آن‌ها، می‌تواند منجر به افزایش آلرژی در فضای خانه و به خطر افتادن بهداشت خانه شود.

بنابراین، توصیه می‌کنیم که حتماً برای بخش‌های دور از دسترس در منزل نیز زمان کافی صرف کنید. برای اینکه اینکار کمتر زمان ببرد و با کیفیت بهتری انجام شود، می‌توانید از کمک فرد دیگری برای جا به جا کردن اثاثیه در حین نظافت استفاده کنید.

جاروبرقی کشیدن با مخزن یا کیسه پر

وقتی صدای جاروبرقی در حین کار بیشتر از حالت همیشگی شده باشد یا مکش آن به صورت ناگهانی کمتر به نظر برسد، نشانه این است که مخزن و یا کیسه جاروبرقی پر شده است. اگر جاروبرقی شما وینسنت باشد به راحتی می‌توانید با کمک نشانگر پر بودن مخزن، متوجه این شوید که زمان تخلیه مخزن یا تعویض کیسه فرا رسیده است. شاید به نظر منطقی نباشد اما بسیاری از کاربران جاروبرقی در مقابل تخلیه مخزن جاروبرقی مقاومت و اغلب مخزن را به موقع تخلیه نمی‌کنند. اما واقعیت این است که اگر مخزن جاروبرقی پر باشد، عملکرد مناسبی نخواهد داشت.

به این نکته دقت کنید که اگر مخزن جاروبرقی خالی اما مکش آن از حالت همیشگی کمتر شده و یا صدای بیشتر از حالت معمول تولید کرد، احتمالا در قسمت لوله خرطومی یا تلسکوپی، انسداد توسط زباله یا هر شیء خارجی دیگر رخ داده و باید آن را بر طرف نمایید.

تنظیم نکردن برس پارویی

اگر در نظافت کف با جاروبرقی ترکیبی از فرش و سطح سخت را پیش رو دارید، باید به این مورد توجه کنید که در برخی از مدل‌های جاروبرقی، می‌توانید با استفاده از سوئیچ روی سر پارویی جاروبرقی،  وجود یا عدم وجود برس در کفی پارویی را انتخاب و تنظیم کنید. وجود پرزهای برس کف پارویی هنگام جاروکشی سطح های سخت مثل پارکت، آسیب کمتری به کف رسانده و بین شیارها را راحت و با دقت‌تر نظافت می‌کند. هنگامی که مجددا به نظافت فرش بازگشتید، می‌توانید با زدن کلید روی پارویی برس کف پارویی را جمع کرده و راحت‌تر فرش‌ها را عاری از گرد و غبار و زباله کنید.

استفاده از حداکثر قدرت موتور برای نظافت تمام انواع سطوح

نظافت با جاروبرقی وینسنت

همه‌ی ما فکر می‌کنیم که تنها زمانی جاروبرقی بهترین عملکرد را از خود نشان خواهد داد که قدرت موتور روی بیشترین حد ممکن باشد. اما در واقعیت چیز دیگریست. همانطور که می‌دانید نظافت کف‌های سخت نسبت به فرش و موکت کمتر نیاز به قدرت موتور بالا دارد، پس طبیعتاً لزومی ندارد که قدرت دستگاه را روی بیشینه قرار دهیم. اینکار حتی به افزایش طول عمر جاروبرقی و همچنین کفپوش هم کمک به سزایی خواهد کرد. زمانی که قدرت موتور بالا باشد شما انرژی بیشتری برای کشیدن آن روی سطوح سخت دارید و همین امر ممکن است منجر به ایجاد آسیب از جمله خط و خش به کفپوش شود.

عدم نظافت یا تعویض فیلتر جاروبرقی

ما معمولاً فراموش می‌کنیم که جاروبرقی نیز هر چند وقت یکبار نیاز به نظافت و رسیدگی دارد. در صورتی که از نظافت دستگاه جاروبرقی خود غافل شوید، ممکن است عمر دستگاه و موتور آن به مراتب کمتر از حالت معمول شود. در صورت عدم نظافت، فیلتر مسدود می‌شود و عملکردی مشابه گذشته نخواهد داشت. خبر خوب این است که نظافت دستگاه جاروبرقی بسیار ساده است. این کار شامل جدا کردن قطعات، تمیز کردن مخزن و فیلتر، جداکردن موهای درهم تنیده از خرطومی و پارویی و پاک کردن هرگونه انسداد است. تمیز کردن فیلتر، مهمترین بخش نظافت جاروبرقی است. با مطالعه دفترچه راهنما می‌توانید به راحتی فیلتر را تعویض و یا در صورت قابل شستشو بودن، آن را بشویید.

نظافت منزل بدون ترتیب صحیح

اگر پس از جاروبرقی کشیدن اقدام به گردگیری منزل کنید، زحمت خود را اضافه خواهید کرد. اگر پس از جاروبرقی کشیدن گردگیری کنید، تمام گرد و غبار حاصل از گردگیری مجددا در فضا و روی سطوحی که جاروبرقی کشیده اید جمع خواهد شد و کار شما را بی نتیجه خواهد گذاشت.

استفاده از جاروبرقی فقط برای نظافت کف

ما اکثر اوقات از جاروبرقی فقط برای نظافت کف استفاده می‌کنیم. در صورتی که این وسیله کاربردهای متنوع و کارامد دیگری نیز در منزل دارد. اگر به لوازم جانبی جاروبرقی خود دقت کرده باشید از آن‌ها نیز می‌توانید برای گردگیری حرفه‌ای نقاط مختلف خانه کمک بگیرید. از ابزار جانبی همراه جاروبرقی می‌توان برای نظافت اثاثیه، وسایل روشنایی مثل لوستر و آباژور و حتی تشک استفاده کرد.

صرف زمان برای تمیز کردن این نواحی فراموش شده می‌تواند به کاهش بروز علائم آلرژی در فضای خانه کمک کند. استفاده از جاروبرقی در از بین بردن گرد و غبار که عموماً آلرژی‌زا هستند نیز کارایی دارد. بنابراین وقت آن رسیده تا به لوازم جانبی جاروبرقی خود بیش از پیش دقت کنید و آن‌ها را به کار بگیرید.

 

کنارگذاشتن این 9 اشتباه رایج در نظافت منزل با جاروبرقی در کنار انتخاب هوشمندانه یک جاروبرقی خوب و پر قدرت به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان ممکن، خانه و اثاثیه را گردگیری و نظافت کرده و حسابی برق بیاندازید.

منبع: tomsguide

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *