مجله وینسنت

VINCENT | Victory Is Yours

قبل از خرید سشوار چه چیزهایی را باید بدانیم؟

دانستنی های خرید سشوار

داشتن یک سشوار مناسب به چند دلیل مهم است:

• بدون آسیب رساندن به موهای شما آن را به طور موثری خشک می‌کند. سشوار نامناسب با حرارت یا قدرت بسیار زیاد می‌تواند موهای شما را شکننده کرده و به آن آسیب برساند. یک سشوار خوب گرما و جریان هوای مناسبی برای موهای شما خواهد داشت.

• به شما این امکان را می دهد که به سبک دلخواه خود برسید. سشوار مناسب با ضمائم خاص مانند پخش کننده یا متمرکز کننده، و تنظیمات حرارتی/سرعت متعدد شما را قادر خواهد کرد به راحتی موهای خود را صاف کنید، حجم دهید، فر کنید و…

• می تواند موهای شما را سالم تر و درخشان تر نشان دهد. یک سشوار یونی یا یک سشوار با فناوری تورمالین به کاهش آسیب حرارتی کمک می کند و می تواند مو را مرطوب کند تا درخشندگی بیشتری داشته باشد. استفاده از تنظیم حرارت مناسب برای نوع موی شما نیز از خشک شدن بیش از حد موها جلوگیری می کند که به ظاهر موهای کدر و ناسالم کمک می کند.

• باعث صرفه جویی در وقت شما در سایر محصولات و ابزارهای مو می شود. با یک سشوار با کیفیت بالا که برای نیازهای شما مناسب است، ممکن است متوجه شوید که به اسپری‌ها یا سرم های محافظ حرارت کمتری نیاز دارید. همچنین می تواند استفاده از سایر ابزارهای یک ظاهر طراحی شده مانند اتوی فر را به حداقل برساند زیرا به شما امکان می دهد به تنهایی به سبک های زیادی دست پیدا کنید.

 مزایای کلیدی داشتن یک سشوار مناسب موهای سالم تر، حالت دادن سریع تر، دستیابی به ظاهر دلخواه، درخشندگی بیشتر، صرفه جویی در زمان، راحتی و انعطاف پذیری است. سرمایه گذاری روی سشوار مناسب برای نوع مو و نیازهای شما می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند برای همین در ادامه با خواندن مقاله می‌توانید سشوار مورد نیاز خود را پیدا کنید:

وات سشوار

میزان وات سشوار نشان می‌دهد که دستگاه چقدر قدرتمند است. به عنوان یک قانون کلی، هر چه وات بالاتر باشد، گرمای بیشتری تولید می‌شود. اکثر مردم با استفاده از یک سشوار با وات بین 1300 تا 1800، نتیجه مطلوب خود را خواهند گرفت، در حالی که مدل‌های با وات بالاتر بهتر است برای موهای پرپشت مورد استفاده قرار گیرند. اگر موهای نرم و نازکی دارید، ممکن است بخواهید به دنبال یک سشوار با وات کم باشید تا از گره خوردن و آسیب گرما به آن جلوگیری کند.

توجه به نوع مو

بسته به نوع مو و وضعیت فعلی آن‌ها، سشوارهای مختلفی در بازار وجود دارند که با دقت به نکات زیر میتوانید بهترین سشوار متناسب با شرایط موهایتان را انتخاب کنید.

 موهای نازک، ظریف و لطیف

برای موهای نازک و لطیف‎‌تر، سشوارهای با وات کمتر توصیه می‌شود. تنظیمات حرارت کم هنگام خشک کردن مو به جلوگیری از خشک شدن بیش از حد و آسیب گرما کمک می‌کنند. در این مورد سشوارهایی با تکنولوژی سرامیک ممکن است به توزیع یکنواخت گرما در سراسر مو و ایجاد آسیب کمتر کمک کنند.

موهای ضخیم

در این مورد هرچه قدرت موتور یا همان عدد وات بالاتر باشد به کسب نتیجه مطلوب‌تر کمک می‌کند. تنظیمات حرارت بالا هنگام خشک کردن اجازه می دهند رطوبت اضافی حذف شود. همچنین اتصال متمرکز کننده مناسب نیز می‌تواند هنگام خشک کردن هر بخش از مو مفید و کارا باشد.

موهای فرفری

اگر موهای شما بیش از حد ضخیم باشد، سشوار با وات متوسط یعنی نه خیلی زیاد نه خیلی کم، کارایی لازم را خواهد داشت. هنگام خشک کردن موهای مجعد وجود یک دیفیوزر به حفظ شکل فرها در هنگام خشک شدن کمک می‌کند. سشوارهای یونیک ممکن است به جلوگیری از ایجاد الکتریسیته ناخواسته کمک کند.

موهای خشک و آسیب دیده

این نوع موها به شدت آسیب پذیر هستند، به همین علت با احتیاط بیشتری باید با آن‌ها برخورد کنیم. استفاده از سشوارهای با وات کمتر برای موهای خشک و آسیب دیده توصیه می‌شود. حتی اگر سشوار انتخابی شما پر قدرت است، بهتر است از تنظیمات حرارت کم برای خشک کردن موها و یا حالت دهی به آن‌ها استفاده کنید. در این مورد نیز سشوارهای سرامیکی ممکن است به توزیع یکنواخت گرما در سرتاسر مو کمک کرده و از آسیب و خشکی بیشتر جلوگیری کنند.

اندازه و وزن سشوار

اگرچه اندازه و وزن سشوار ممکن است هنگام مقایسه‌ی مدل‌های مختلف چندان مهم به نظر نرسد، اما اندازه و وزن سشوار مطمئناً می‌تواند بر کارایی آن تأثیر بگذارد، به خصوص اگر قصد سشوار کردن موهای بلند را دارید. اگر سشوار انتخابی شما به لحاظ وزن سنگین باشد، احتمالاً در پایان حالت دادن به موهایتان، بازوهایتان دچار درد شده و در دراز مدت شاهد آسیب‌های جدی‌تری خواهید شد. مدل‌های سبک برای خشک کردن موهای بلند مناسب‌تر هستند، در حالی که مدل‌هایی با وزن استاندارد ممکن است برای موهای کوتاه‌تر مناسب باشند. نحوه استفاده از سشوار نیز می تواند به شما در تصمیم گیری در مورد مدل و سایز مناسب کمک کند. اگر زیاد سفر می کنید یا به دنبال مدلی هستید که بتوانید آن را در کیف باشگاه خود قرار دهید، یک سشوار جمع و جور ممکن است برای شما بهترین انتخاب باشد.

کلیدها

کلید یا سوئیچ‌های سشوار که برای کمک به تغییر و ایجاد تنظیمات مختلف استفاده می‌شوند، باید به راحتی در دسترس و قابل استفاده باشند. توصیه می‌کنیم سشوارهایی که دسترسی به کلیدهای تنظیمات آن‌ها آسان‌تر و راهنمای بصری گویاتری دارند را انتخاب نمایید.

فیلترهای هوا

برخی از سشوارها دارای فیلتر هوای قابل جدا شدن هستند که به شما امکان نظافت گرد و غبار یا کرکی که ممکن است در اثر استفاده متعدد از دستگاه جمع شده باشد را فراهم می‌کند.

نازل و ملحقات

اتصالات و نازل‌های مختلف مثل دیفیوزر و متمرکزکننده‌های همراه با سشوار می‌تواند به شما امکان دستیابی به نتایج متفاوت را بدهد. متمرکز کننده‌ها دستیابی به جریان کنترل شده‌تری از هوا را فراهم می‌آورد، در حالی که پخش‌کننده‌ها مثل دیسپانسر یا دیفیوزر ایجاد جریان هوای پراکنده را امکان پذیر می‌کند تا باعث کاهش موخوره و آسیب‌های ناشی از گرمای زیاد شود.

کنترل دما

این که بتوانید انتخاب کنید از کدام میزان حرارت استفاده کنید، کنترل بیشتری هنگام خشک کردن و حالت دهی بهتری به موهایتان می‌دهد. انتخاب میزان حرارت بالاتر اغلب برای خشک کردن موها استفاده می شود، در حالی که دمای سردتر برای حالت دهی به موها بهتر است. همچنین بر اساس نوع مو و میزان ضخامت آن نیز بهتر است تنظیمات متناسب‌تری را انتخاب نمایید.
کنترل جریان هوا مانند توانایی تنظیم میزان حرارت، یکی دیگر از ویژگی های مهمی است که باید به آن توجه کرد. جریان هوای زیاد می‌تواند برای خشک کردن موهای ضخیم‌تر به‌طور مؤثرتر استفاده شود، در حالی که جریان هوای کمتر برای حالت دادن بهتر است.

دکمه باد سرد

دکمه بادسرد زمانی استفاده می‌شود که شما به حالت موهای دلخواه خود حین کار با سشوار رسیده‌اید و قصد دارید این حالت را به صورت ثابت نگه دارید. با استفاده از کمه باد سرد مو در جای خود فیکس و حالت درخشندگی آن حفظ می‌شود. این دکمه از طریق ایجاد شات خنک، هوای گرم نشده را به مو می‌فرستد و اجازه می‌دهد تا موها سریع خنک شوند.

سایر ویژگی ها

میزان صدا
اگرچه سشوارها معمولاً وسایلی پر سر و صدا هستند، اما برخی از مدل‌ها دارای فناوری کاهش نویز هستند.
فناوری‌های سشوار
در ساخت سشوارها فناوری‌های متنوع و مختلفی به کار گرفته می‌شود که هر کدام مزایای متفاوتی دارند. فناوری سشوارهای یونیک با تولید یون‌های دارای بار منفی، به حفظ رطوبت و کاهش ایجاد موخوره کاربرد دارد، فناوری سرامیک توزیع یکنواخت‌تر گرما را فراهم کرده و در عین حال از موهای آسیب دیده و تشدید موخوره محافظت می‌کند، در حالی که سشوار تورمالین نیز یون‌های منفی تولید کرده و به کاهش الکتریسیته روی موها و تسریع خشک شدن کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: چطور یک سشوار حرفه‌ای بخرم؟

جمع بندی

هنگامی که به دنبال خرید یک سشوار جدید هستید، باید چند فاکتور را در نظر بگیرید تا سشوار مورد نیاز خود را پیدا کنید؛ اگر موهای نازک یا نازکی دارید، وات کمتری در حدود 1800 تا 1875 وات باید به خوبی کار کند و برای موهای شما ملایم باشد. کسانی که موهای ضخیم، مجعد یا بلند دارند، باید به دنبال وات بالاتر حداقل 1875 تا 2000 وات باشند که موهایشان سریع تر خشک شود.

نکته مهم بعدی که باید در نظر بگیرید تنظیمات حرارت و سرعت است. به دنبال سشواری باشید که حداقل 2 یا 3 درجه حرارت را ارائه می دهد تا بتوانید حرارت کمتری را برای به حداقل رساندن آسیب یا گرمای بیشتر در هنگام حالت دادن انتخاب کنید. تنظیمات سرعت چندگانه نیز برای کنترل جریان هوا مفید است. سشوار یونی می تواند به کاهش موخوره و تسریع زمان خشک شدن با شکستن مولکول های آب کمک کند. فناوری تورمالین همچنین می تواند به کاهش آسیب حرارتی به مو کمک کند.

برای راحتی، به دنبال یک سشوار سبک وزن باشید که طراحی ارگونومیک داشته باشد و کار با آن آسان باشد. یک سیم برق بلند انعطاف پذیری بیشتری را فراهم می کند. ضمائم اضافی مانند دیفیوزر می تواند با پراکنده کردن جریان هوا به حالت دادن موهای مجعد کمک کند. اتصال متمرکز کننده جریان هوا را متمرکز می کند تا به صاف شدن موها و حالت دادن سریعتر کمک کند. با ترکیبی مناسب از تنظیمات وات، حرارت و سرعت، فناوری‌ها و اتصالات، می‌توانید یک سشوار مقرون‌به‌صرفه و با کارایی بالا را پیدا کنید که به تمام نیازهای موی شما پاسخ دهد. پیشنهاد ما به شما سشوارهای وینسنت است.

1 دیدگاه برای “قبل از خرید سشوار چه چیزهایی را باید بدانیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *