مجله وینسنت

VINCENT | Victory Is Yours

به این 7 دلیل تلویزیون اسمارت بخر

تلویزیون هوشمند بخر

در سال‌های اخیر اینترنت توانسته طی یک جهش بسیار سریع، زندگی افراد را از جوانب مختلف دستخوش تغییرات اساسی کند. این تغییرات سبب شده تا کاربران به خصوص کاربران محصولات الکترونیکی، بیش از حد معمولِ گذشته از این محصولات بهره ببرند.

یکی از دستگاه‌های الکترونیکی که با وجود دسترسی همگانی به اینترنت دستخوش تغییر شد، تلویزیون است. به لطف ظهور تلویزیون‌های هوشمند در بازار، این دستگاه حالا بدون محدودیت به شبکه جهانی متصل شده و امروزه کاربران آن نه تنها از برنامه‌های معمول تلویزیون بلکه از محتوای بسیار بیشتری نیز لذت می‌برند.

اگر هنوز تلویزیون هوشمند ندارید یا به عنوان مثال به این فکر می‌کنید که آیا یکی از این دستگاه ها را بخرید یا نه، امروز در این مقاله قصد داریم 7 دلیل برای خرید تلویزیون هوشمند را به شما نشان دهیم. مطمئناً برخی از آنها به شما کمک می‌کنند تا خرید مطمئن تری داشته باشید.

چه تلویزیونی هوشمند است؟

تلویزیون اسمارت که به عنوان تلویزیون هوشمند نیز شناخته می‌شود، همان تلویزیون سنتی قدیم است که امکان اتصال به اینترنت را دارد و می‌تواند موسیقی و ویدیوهای دلخواه کاربران را نیز پخش کند، با تلویزیون هوشمند همچنین می‌توان به گشت و گذار در صفحات وب نیز پرداخت. تلویزیون‌های هوشمند همگرایی فناوری رایانه‌ها، تلویزیون‌ها و پخش‌کننده‌های رسانه دیجیتال هستند.

آنچه برای استفاده از تلویزیون هوشمند نیاز دارید:

برای استفاده حداکثری از تلویزیون هوشمند به موارد زیر نیاز دارید:

  • اتصال به اینترنت: همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اتصال به اینترنت یکی از ویژگی‌های مهم تلویزیون هوشمند است. برای پخش محتواهایی که در بسترآنلاین قابل تماشا هستند باید آن را به روتر، اترنت یا وای فای گوشی هوشمند خود متصل کنید.
  • سرعت پهنای باند سریع: پخش شبکه‌های خانگی به اینترنت پرسرعت نیاز دارد، بنابراین مطمئن شوید که سرعت مناسبی دارید تا از مزایای کامل تلویزیون خود لذت ببرید. به عنوان مثال، برای پخش محتوای 4K UHD به حداقل 25 مگابیت در ثانیه نیاز دارید.

در همین زمینه بخوانید: نگاهی به جدیدترین مدل‌های تلویزیون‌ وینسنت در بازار ایران

 دسترسی به APP یا برنامه‌های کاربردی دلخواه

از آنجایی که تلویزیون‌های هوشمند امکان دسترسی به برنامه‌های بی‌شماری را می‌دهند، چه از قبل نصب شده و یا دانلود شده باشند، ابزار سرگرمی شما را به راحتی فراهم می‌‌آورند. برنامه‌هایی مانند آمازون، نتفلیکس و یوتیوب به شما این امکان را می‌دهند تا سریال‌های درام، موسیقی یا سایر محتوای جذاب خود را در بستر آنلاین تماشا کنید.

همچنین می‌توانید ایمیل‌های خود را بخوانید یا بازی‌های مورد علاقه خود را نصب و اجرا کنید. با کمک نصب برنامه‌های متنوع‌‌، هرگز از جدیدترین‌های دنیای تکنولوژی عقب نخواهید ماند.

گشت و گذار در میان صفحات وب

مرور صفحات وب با استفاده از تلویزیون‌های هوشمند، به لطف مرورگرهای داخلی آنها، سریع و آسان است. برای بررسی ویدیوها، عکس‌ها یا وب‌سایت‌های موردعلاقه‌تان، مجبور نیستید به کامپیوتر یا لپتاپ مراجعه کنید. با یک تلویزیون هوشمند، می‌توانید این کار را به راحتی درحالیکه روی مبل در حال استراحت هستید انجام دهید. حجم محتوایی که می‌توانید از تلویزیون‌های هوشمند به آن‌ها دسترسی داشته باشید نامحدود است.

امکان برگزاری جلسات و کنفرانس‌های ویدئویی

یک تلویزیون هوشمند به راحتی می‌تواند جایگزین رایانه شخصی شما شود و عملکرد بازی و تماس ویدیویی آن دقیقاً این را ثابت می‌کند.

می‌توانید از برنامه‌های کنفرانس ویدیویی مانند Skype، Google Meet و Zoom در تلویزیون هوشمند استفاده کنید. این فرآیند به سادگی با وارد شدن به حساب کاربری خود، انتخاب مخاطبین مورد نظر برای تماس ویدیویی و فشار دادن دکمه تماس روی صفحه امکان پذیر خواهد بود. با این حال، این امکانات به یک میکروفون‌، بلندگوهای تلویزیونی با عملکرد مناسب و اتصال به اینترنت پایدار نیاز دارند. با افرادی که آماده هستند، می‌توانید جلسات آنلاین را با راحتی روی کاناپه خود برنامه ریزی کرده و در آن شرکت کنید.

 لذت سرگرمی با جدیدترین بازی‌ها

آیا شما هم طرفدار دو آتیشه بازی‌های دجیتال هستید؟ اکنون زمان مناسبی برای سرمایه گذاری از طریق خرید یک تلویزیون هوشمند است. بدون شک، تلویزیون‌های هوشمند با صفحه نمایش بزرگتر، گرافیک پیشرفته و کاهش تاخیر ورودی، دنیای بازی را متحول کرده اند. خوشبختانه این تلویزیون‌ها توانسته اند تا حد زیادی توجه گیمرها را به خود جلب نمایند.

  علاوه بر این، تلویزیون‌های هوشمند اکنون از ویژگی‌های مخصوص بازی مانند نرخ تجدید متغیر (VRR) و حالت تأخیر کم خودکار (ALLM) پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این، می‌توانید از سرویس‌های بازی ابری مانند Google Stadia و NVIDIA GeForce Now استفاده کنید. همه این قابلیت ها بازی را بسیار هیجان انگیزتر می‌کنند.

امکان کنترل و جستجو با صدای کاربر

به لطف فناوری تشخیص صدایی که مدل‌های پیشرفته‌ی تلویزیون‌های هوشمند دارند، با چالش‌های ریموت کنترل خداحافظی خواهید کرد. هنگام استفاده از تلویزیون‌های هوشمند، باز کردن و بستن برنامه‌ها، پخش، توقف اجرا و توقف فیلم‌های ضبط‌شده، باز کردن فهرست‌های پخش و تغییر برنامه‌ها بسیار آسان‌تر است. مسلماً، پیمایش در میان گزینه‌های بی‌شمار موجود برای یافتن محتوای دلخواهتان، با استفاده از کنترل از راه دور معمولی می‌تواند سخت باشد.  با این حال، یک تلویزیون هوشمند دستورات ساده‌ای مانند “Open Netflix” و “Raise the volume” را درک می کند و بلافاصله آنها را انجام می دهد.

خبر خوب اینکه سری جدید تلویزیون‌های وینسنت با عنوان پریمیوم، مجهز به دستیار گوگل بوده و امکان جالبی را برای شما فراهم آورده است.

امکان اتصال چند دستگاه به تلویزیون

آیا عکس، موسیقی یا فایل‌های دوربین، گوشی همراه یا تبلت خودتان را ذخیره کرده اید؟ در این صورت می‌توانید به سرعت آنها را با کمک USB  به تلویزیون هوشمند خود منتقل کرده و از طریق آن این فایل‌ها را تماشا و پخش کنید. اکثر تلویزیون‌های هوشمند به طور خاص دارای حداقل 2 پورت USB برای اتصال چندین دستگاه هستند. اگر اهل گوش دادن به فایل‌های صوتی هستید، می‌توانید با وصل کردن ساند بار خود از طریق یکی از درگاه‌های USB، کیفیت صدای تلویزیون را افزایش دهید.

امکان تماشای گوشی موبایل در صفحه تلویزیون

بدون نیاز به اتصال هیچ کابل یا دانگلی به راحتی میتوان محتوای گوشی موبایل را در تلویزیون‌های هوشمند تماشا کرد. اینجا سوال پیش می‌آید که بدون استفاده از کابل‌ها، چگونه با گوشی به تلویزیون وصل شویم؟ برخی از تلویزیون‌های اسمارت از تکنولوژی Screen Cast  پشتیبانی می‌کنند. در تلویزیون‌های هوشمند وینسنت تنها کافیست برنامه Eshare را در گوشی موبایل خودتان نصب کنید و همین برنامه را نیز روی تلویزیون اجرا کنید. حالا به راحتی تمامی محتوای موبایل شما قابل رویت در صفحه بزرگ تلویزیون است.

پس از مطالعه این موارد حالا وقت آن رسیده تا بهترین تلویزیون هوشمند وینسنت را متناسب با نیاز و بودجه خود انتخاب کنید. برای مشاهده لیست تلویزون‌های اسمارت، از اینجا وارد شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *