مجله وینسنت

VINCENT | Victory Is Yours

جاروبرقی کیسه‌ای بخریم یا مخزن دار؟

جاروبرقی بدون کیسه

نظافت محیط و عاری از گرد و غبار نگه داشتن آن، علاوه بر حفظ زیبایی، شما را از ابتلا به بیماری‌ها نیز محفوظ نگه می‌دارد. حتی گرد و غبار خارج از محیط داخلی و آلاینده‌ها نیز خیلی راحت به محیط داخل راه پیدا می‌کنند؛ به همین دلیل لازم است یک روال نظافت منظم را دنبال کنید. گردگیری ساده‌ی سطوح کافی نیست، زیرا ذرات گرد و غبار و سایر آلاینده‌ها گاهاً به سادگی از بین نمی روند.

از طرفی گردگیری ساده‌ی سطوح کافی نیست، زیرا ذرات گرد و غبار و سایر آلاینده‌ها معمولا به همین سادگی از بین نمی روند. بنابراین طبیعی است که هر خانه‌ای به یک دستگاه جاروبرقی نیاز داشته باشد. اما اگر قرار باشد یک جاروبرقی خانگی انتخاب کنید دو نوع انتخاب دارید. یکی جاروبرقی کیسه‌ای و نوع دیگری که جدیدا به بازار عرضه شده است، جاروبرقی مخزن دار.

نوع مخزن، یکی از اولین مواردی است که در خرید جاروبرقی باید آن را انتخاب کنید. اینکه بین جاروبرقی مخزن دار و کیسه‌ای کدام مناسب‌تر است، کاملا بستگی به نیاز شما دارد. توجه به این 7 مورد مهم در انتخاب جاروبرقی بر اساس نوع مخزن، به شما کمک می‌کند تا انتخاب به مراتب بهتری داشته باشید.

1. سهولت در نظافت و تخلیه زباله

همانطور که از نام این دو مشخص است، زباله‌ها در جاروبرقی‌های مخزن دار در یک مخزن جمع شده و برای جمع‌آوری زباله با جاروبرقی کیسه‌ای، نیاز به قرار دادن کیسه و تعویض گاه به گاه آن می‌باشید. هنگامی که تصمیم به خرید جاروبرقی کیسه دار گرفتید، باید به خاطر داشته باشید که همیشه به یک کیسه اضافه در منزل نیاز است تا در صورت لزوم و پر شدن جاروبرقی، بتوانید آن را بدون فوت وقت تعویض کنید. اما مدل‌های بدون کیسه دارای یک قسمت برای جمع‌آوری زباله و گرد و غبار هستند. این مخزن‌ها دائمی بوده و نیازی به تعویض آن‌ها نیست. پس از هر بار پر شدن مخزن، تنها کافیست آن را تخلیه کنید. اگر می‌خواهید هزینه‌ای بابت تعویض کیسه جاروبرقی متقبل نشوید، جاروبرقی مخزن‌دار انتخاب اقتصادی‌تری برای شماست.

2 . ایجاد واکنش‌های آلرژیک یا حساسیت‌زای کمتر

اگر آلرژی دارید وجود فیلتر HEPA 13 از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. فارغ از نوع کیسه جاروبرقی‌هایی که این فیلتر را داشته باشند، به خوبی می‌توانند از پخش شدن ذرات گرد و غبار هنگام نظافت منزل با جاروبرقی جلوگیری کنند. اما واقعیت این است که کیسه جاروبرقی هم به عنوان یک فیلتر ثانویه عمل می‌کند. علاوه بر این، تعویض کیسه، فرایندی بهداشتی‌تر از خالی کردن مخزن گرد و غبار است. بنابراین اگر آلرژی شدیدی دارید یا به گرد و غبار بسیار حساس هستید، توصیه می‌کنیم جاروبرقی‌های کیسه دار را در اولویت انتخاب خود قرار دهید.

3. مناسب برای طرفداران محیط زیست

هنگامی که صحبت از تأثیرات زیست محیطی به میان می‌آید، اغلب جاروبرقی‌های بدون کیسه بهترین انتخاب هستند؛ زیرا تولید زباله غیر ضروری و اضافه کردن آن‌ها به طبیعت را کاهش می‌دهند.

4. ایده‌آل در صورت داشتن حیوان خانگی

کیسه جاروبرقی در این مورد نیز به عنوان فیلتر عمل می‌کند. وقتی آن را خالی می‌کنید، مو و بوی حاصل از تجمیع موی حیوان خانگی به اتاق باز نمی‌گردند. اگر این همان چیزی است که می‌خواهید، یک جاروبرقی کیسه‌ای را از لیست جاروهای مناسب برای موهای حیوانات خانگی انتخاب کنید.

5. ظرفیت بیشتر برای تجمیع زباله‌ها

معمولا برای اینکه عملیات تخلیه زباله‌ها ساده‌تر انجام بگیرد، ظرفیت کمتری برای جاروبرقی‌های بدون کیسه در نظر گرفته می‌شود و در بیشتر مواقع جاروبرقی‌های کیسه‌ای ظرفیت بیشتری دارند.

6. کاربری آسان‌تر

هنگام انتخاب بین جاروبرقی کیسه‌دار یا بدون کیسه، بد نیست که بررسیِ میزان سهولت در استفاده را نیز در نظر داشته باشید. تعویض کیسه، فرایندی بسیار آسان‌تر از تخلیه مخزن است. به همین خاطر است که همین امر، مدل‌های کیسه دار را به گزینه‌ای با راحتی بیشتر در استفاده تبدیل می‌کند. واضح است که با وجود شفاف بودن مخزن در اغلب جاروبرقی‌های بدون کیسه، یافتن اشیایی مثل اسباب‌بازی‌های کوچک یا جواهرات در جاروبرقی‌های مخزن دار ساده‌تر از جاروهای کیسه‌ای است.

7. تخلیه زباله بهداشتی‌تر

واقعیت غم‌انگیز این است که زباله و گرد و غبار تجمیع شده در مخزن جاروبرقی‌های بدون کیسه گیر می‌کند و زمانی که نوبت تخلیه می‌رسد نیاز به تلاش و دست به کار شدن شما برای تخلیه کامل زباله‌ها خواهد بود، اما در جاروبرقی‌های دارای کیسه، تماس مستقیم با زباله‌های جمع شده لزومی نخواهد داشت و کلیات کار در اکثر مواقع بهداشتی‌تر پیش خواهد رفت.

در همین زمینه بخوانید: ۵ تکنیک کاربردی برای برق انداختن خانه با جاروبرقی

8. زمان مورد نیاز برای تخلیه زباله‌ها

مخزن جاروبرقی‌های بدون کیسه اغلب شفاف هستند، به همین خاطر دیدن گرد و غبار و زباله‌ها به زمان مناسب تخلیه آن کمک می‌کند. به این ترتیب، تقریباً می‌دانید که چه زمانی باید تخلیه شود تا بتواند به عملکرد موثر خود ادامه دهد. در صورت نبودن چراغ نشانگر پر شدن مخزن، در مدل‌های بدون کیسه با دیدن مخزن و در مدل‌های کیسه دار با کم شدن مکش و چک کردن فیزیکی کیسه می‌توان زمان مناسب را تشخیص داد.

بنابراین، کدام جاروبرقی بهتر است، کیسه‌ای یا بدون کیسه؟
اینکه کدام یک را انتخاب کنید در نهایت به ترجیحات شخصی، سبک زندگی و اولویت‌های شما بر می‌گردد، زیرا هر یک مزیت‌های خاص خود را دارند. در انتخاب نوع جاروبرقی فاکتورهای مشخص دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید با مطالعه‌ی مشخصات جاروبرقی‌های وینسنت و مقایسه‌ی آن‌ها انتخاب هوشمندانه و مناسب‌تری داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *