مجله وینسنت

VINCENT | Victory Is Yours

ده ترفند کاربردی برای اتوکشی ساده و سریع‌تر لباس‌ها

همه‌ی ما دست کم برای یک بار هم که شده لباس‌های خود را اتوکشی کرده‌ایم، اما اینکه تا چقدر توانسته‌ایم این کار را درست و بهینه انجام دهیم، سؤالی است که باید از خود بپرسیم. از طرفی اتوکشیدن برای بسیاری از آدم‌ها  تجربه چندان خوشایندی نیست و یک کار حوصله سر بر و به شدت خسته کننده است که دلشان می‌خواهد هر جور که شده از آن طفره بروند، چون هر کاری می‌کنند لباس‌ها آن طور که می‌خواهند صاف و مرتب نمی‌شوند؛ بنابراین آشنایی با راه و روش‌هایی که اتوکشیدن را سریعتر و ساده‌تر می‌کند، می‌تواند بسیار کاربردی باشد!

اشتباهات بسیار رایجی  هنگام اتوکشی لباس‌ها وجود دارد ولی پس خواندن این مقاله و آشنایی با این 10 ترفند کاملا حرفه ای لباس‌های خود را اتوکشی خواهید کرد.

در همین زمینه: انواع اتوبخار وینسنت را ببینید

از کل میز اتو استفاده کنید

از تمام فضای میز اتو استفاده کنید. فرم میز اتو طوری طراحی شده است که برای اتوکشی انواع لباس مناسب باشد.
قسمت کوچکتر میز اتو نیز می‌تواند بسیار مفید باشد. به ویژه برای صاف کردن چروک‌های آستین در قسمت بازو بسیار کاربردی است.

نحوه قرارگیری صحیح میز اتو

قبل از شروع به اتو کردن، مطمئن شوید که میز اتو در ارتفاع مناسب نسبت به شما قرار داشته باشد. تا حد امکان نباید حین اتوکشی زیاد خم شوید، زیرا این امر حتما این نکته را در نظر داشته باشید که پیش از شروع به کار باید ارتفاع میز اتو خود را تنظیم کنید.

تا حد امکان فقط یک طرف لباس را اتو کنید

اگر لباس شما بعد از اتوکشی فقط از یک طرف صاف و زیبا به نظر می‌رسد، دیگر نیازی به اتوکشی سمت دیگر نیست.
این کار نه تنها باعث صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود، بلکه اتوکشی ممکن است باعث شود لباس های شما به مرور کهنه به نظر برسند. بیش از آنچه کافی است، اتوکشی را روی یک پارچه تکرار نکنید.

لوازم اتوکشی شده خود را فوراً آویزان یا تا کنید

زمانی که صرف اتو کردن کرده اید، هدر ندهید. هنگام اتو کردن، به میزان کافی چوب لباسی‌ در نزدیکی خود نگه دارید بلافاصله لباس‌ها را آویزان کنید. برای پارچه یا لباس‌هایی که آویزان نیستید، فوراً آنها را روی یک سطح صاف تا کنید و در جای مناسب قرار دهید.

 در فضایی با نور کافی اتوکشی را انجام دهید

اینکه یک ساعت زمان بگذارید تا تمام لباس‌های خود را در اتاق نشیمن اتو کنید و در نهایت ببنید که لباس‌ها به خوبی اتو نشده و همچنان چروک است، اصلا خوشایند نیست.
اتوکشی در فضایی که نور کافی نداشته و دید کافی برای رفع چروک‌ها نمی‌دهد، تمام زحماتی که کشیده را از بین می‌برد.
قبل از شروع اتوکشی فضایی از منزل را که دارای بیشتر نور است انتخاب کنید تا سرعت و کیفیت اتوکشی شما به صورت چشمگیری افزایش پیدا کند.

از لباس‌هایی شروع به اتوکشی کنید که نیاز به دمای کمتر دارند

قبل از شروع به اتو کردن، چند دقیقه وقت بگذارید و لباس‌های خود را مرتب کنید. لباس‌های خود را به انواع مختلف تفکیک کنید: نازک و ظریف، متوسط و ضخیم.
کار را با پارچه‌هایی نازک و حساس‌تر به دما شروع کنید. از دمای پایین شروع کنید و به سمت لباس‌های ضخیم‌تر و نیازمند به دمای بیشتر بروید.
از آنجایی که اتوها مدتی طول می‌کشد تا خنک شوند، این مطمئن ترین راه برای این است که هیچ آسیبی به لباس شما در اثر دمای بالا وارد نشود.

برای اتوکشی پارچه‌هایی با ابعاد بزرگ از میز استفاده کنید

اگر پارچه‌های بسیار بزرگی برای اتو کردن دارید، مانند روتختی یا رومیزی، از میز استفاده کنید. اگر از قبل روی میز را با حوله بپوشانید تا از سوختگی جلوگیری کنید، هیچ خطری وجود نخواهد داشت.
به علاوه میتوانید دو صندلی کنار میز بگذارید و با پیشرفت اتوکشی، دنباله‌ی پارچه را روی صندلی قرار دهید تا مجددا چروک نشوند. این کار از کشیده شدن پارچه بر روی زمین جلوگیری کرده و ظاهر زیبای خود پارچه را حفظ می‌کند.

لباس‌های کثیف را اتوکشی نکنید

وقتی لباس‌ها را بدون پاک کردن لکه‌های جدی در ماشین لباسشویی می‌اندازیم، بعید است که تمیز و یکدست بیرون بیایند. همین امر در مورد اتو کردن نیز صدق می‌کند – اگر لباسی را که دارای لک و کثیفی است اتو کنید، گرما لکه‌ها را دائمی می‌کند.

لباس‌های 100% نخی را در حالی که هنوز مرطوب هستند اتو کنید

اتوکشی چین و چروک‌های لباس‌هایی با جنس100 درصد پنبه بسیار سخت است. یکی از راه‌های کمکی این است که در حالی که این لباس‌ها هنوز مرطوب هستند، به سراغ چین و چروک آن‌ها بروید. گرما هنگام برخورد با آب باعث ایجاد بخار بیشتر می‌شود و به صاف شدن بیشتر چین و چروک‌ها کمک می‌کند.

نظافت اتوبخار را فراموش نکنید

تصور کنید که لباس‌های خود را برای رفتن به یک مهمانی شسته و آماده کرده اید و حالا فقط نیاز به اتوکشی دارد تا پس از آن عازم محل مهمانی شوید. اتوبخار خود را به برق میزنید و شروع به اتوکشی می‌کنید… درست در همان لحظه شاهد لکه‌هایی می‌شوید که یکی پس از دیگری روی لباس تمیز شما پدیدار می‌شوند. چه کابوسی!
این اتفاق زمانی می‌افتد که ما از نظافت اتوبخار خود غافل می‌شویم. نظافت اتوبخار شامل دو مرحله است، یکی نظافت از جنس رسوب‌زدایی و دیگری توجه به تمیز بودن کفی اتو. برای رسوب‌زدایی بسته به نوع اتو دستورالعمل‌های خاص همان مدل در دفترچه‌های راهنما درج شده است.

برای نظافت کفی اتو بهتر است پس از هر بار استفاده کفی اتو را با یک بار دستمال مرطوب تمیز کنید تا بقایای حاصل از اتوکشی قبلی از آن پاک شده و آماده جهت استفاده در دفعات بعدی باشد.
نظافت مرتب و به موقع اتو، نه تنها روی کیفیت اتوکشی لباس‌ها تاثیر مثبت میگذارد، بلکه به افزایش هر چه بیشتر طول عمر اتوبخار شما کمک می‌کند.

با به کارگیری این 10 ترفند ساده و استفاده از یک اتوبخار متناسب‌ با نیاز و حجم کار خود، می‌توانید عملکردی متفاوت‌تر از همیشه را شاهد باشید. اگر راهکار موثر دیگری می‌شناسید برای ما در کامنت بنویسید.

1 دیدگاه برای “ده ترفند کاربردی برای اتوکشی ساده و سریع‌تر لباس‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *