مجله وینسنت

VINCENT | Victory Is Yours

برای جهیزیه گوشت کوب برقی بخریم یا نخریم؟

گوشت کوب برقی برای جهیزیه
گوشت کوب برقی تنها در چند ثانیه گوشت، سیب زمینی و انواع خوراکی‌ها را مخلوط یا به عبارتی می‌کوبد و علاوه بر این، کارایی‌های بسیار دیگری هم دارد که آن را به یک ابزار کاربردی در آشپزخانه تبدیل کرده است. این وسیله کارآمد و جالب تهیه بسیاری از رسپی‌های آشپزی را راحت‌تر می‌کند و نیاز افراد به خرید و استفاده از وسایل بزرگ و جاگیر آشپزخانه را از بین می‌برد. یک پوره سیب زمینی نرم و خوشمزه، حلیم و کشک و بادمجان همگی با یک کوشت کوب برقی خوب خیلی سریع آماده می‌شوند. این‌ها فقط بخشی از مزایای گوشت کوب برقی هستند که در این مطلب قرار هست در مورد آن‌ها بیشتر صحبت کنیم.  

مهمترین اجزای تشکیل دهنده گوشت کوب برقی کدامند؟

پایه، بدنه و تیغه مقاوم سه بخش اصلی یک گوشت کوب برقی هستند. گوشت کوب‌های برقی معمولا از دو یا سه تیغه ساخته می‌شوند و جنس تیغه‌ها هم ممکن است از فلزهای مختلفی باشند. معمولا در ساخت تیغه‌های این محصول از استیل ضد زنگ که یکی از بهترین گزینه‌هاست، استفاده می‌شود؛ برای مثال برند تیغه‌ی گوشت کوب برقی‌های وینسنت از جنس تیتانیوم یا استیل ضد زنگ هستند. گوشت کوب‌های برقی جای زیادی نمی‌گیرن و بآماده به کار کردن آن‌ها نیز نیازمند زمان زیادی نیست. یکی دیگر از مزایای گوشت کوب برقی، امکان شستشوی راحتی هست که دارد. تیغه و میله آن با دست یا ماشین ظرفشویی خیلی سریع شسته شده و چون قطعات زیاد و پیچیده‌ای نداره این کار خیلی زمان‌بر نیست. شکل طراحی این وسیله آشپزخانه باعث می‌شود تا در زمان استفاده، مواد داخل ظرف بیرون نریزد و خیلی راحت نرم و خرد شوند.  

گوشت کوب‌های برقی چه مزیت‌هایی دارند؟

به کمک این وسیله می‌توانید انوع نوشیدنی را در چند دقیقه تهیه کنید، مواد غذایی دلخواه‌تان را مخلوط کنید و از هرچیزی مثل نخود فرنگی، سیب زمینی و حتی هویج یک پوره صاف، نرم و خوشمزه درست کنید. این وسیله را به راحتی میتوان در کوچکترین آشپزخانه‌ها هم جا داد و چون داخل هر ظرفی قابل استفاده است نیازی نیست مواد غذایی را به ظرف خاصی منتقل کنید این یعنی حجم کم ظرف‌های کثیف شده حین آشپزی که نعمت بزرگی برای هر آشپز هست. سرعت آشپزی شما با این وسیله بالا می‌ره و این بهترین فرصت برای افراد شاغل، محصل و خانم‌های خانه‌دار به حساب می آید تا از زمانی که در منزل هستند استفاده بهتری کنن. در گذشته زمانی که یک دیزی یا آبگوشت خوش طعم درست می‌کردیم همه خوشحال بودند جز کسی که باید گوشت، نخود و سیب زمینی‌ها را می‌کوبید، این کار فشار زیادی به مچ دست وارد می‌کرد و البته زمانی هم که می‌برد کم نبود. این روزها به کمک یک گوشت کوب برقی مناسب در چند دقیقه یکدست و لطیف ترین گوشت کوبیده را میتوان درست کرد. با به کارگیری این وسیله نخود و گوشت به بهترین شکل نرم شده و یک ترکیب یکدست و لطیف را شکل می‌دهند که به نسبت گوشت کوبیده‌های قدیم راحت‌تر هم امکان تزیین و میل کردن دارند.    

گوشت کوب برقی بخرم یا مخلوط کن برقی؟

گوشت کوب برقی و مخلوط کن هر دو وسیله‌های خوب و کاربردی آشپزخانه هستند اما کاربردهای متفاوتی دارند و این شما هستید که باید تصمیم بگیرید خرید کدامیک برایتان مناسب‌تر هست. گوشت کوب برقی محدودیتی در حجم مواد غذایی ندارد، در ظروف مختلف قابل استفاده است و به نسبت مخلوط کن دسترسی بهتر و استفاده راحت‌تری دارد. در مقابل مخلوط کن به ظرف مخصوص نیاز دارد، حجم مواد غذایی که می‌تواند مخلوط کند، محدود هست. می‌تواند یخ را به راحتی خرد کند. به جای بیشتری برای نگهداری نیاز دارد و استفاده از برخی از مدل‌های آن کمی پیچیدگی دارد. در خیلی از آشپزخانه‌های حرفه‌ای هر دوی این وسایل دیده می‌شود و اغلب سرآشپزهای دنیا استفاده از هر دو وسیله‌ را برای تهیه یک غذای عالی ضروری می‌دانند اما اگر شما یک آشپزخانه کوچک دارید، حجم غذایی که طبخ می‌کنید در اغلب مواقع کم هست و می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن غذاها را آماده کنید، خرید گوشت کوب برقی برای شما به مراتب انتخاب بهتری خواهد بود. اگر آشپزخانه بزرگی دارید، دوست دارید مواد غذایی بیشتر از اینکه پوره و کاملا له بشن خرد شده یا با هم مخلوط بشن و به شیرینی پزی علاقه دارید احتمالا داشتن یک مخلوط کن برای شما انتخاب بهتری است.  

آیا خرید گوشت کوب برقی انتخاب خوبی است؟

گوشت کوب برقی یک وسیله کوچک و کاربردی است که انواع و اقسام مختلفی از آن در بازار موجود می‌باشد. گوشت کوب برقی تک کاره، دوکاره، سه کاره و چهار کاره هر کدام برای گروهی از آشپزها و آشپزخانه‌ها کاربردی هستند. سرعت کار این دستگاه بسیار بالاست و نحوه کار کردن آن پیچیدگی خاصی نداره. افراد در مواقع استفاده از  این دستگاه بدون گیج شدن میتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن به اهداف خود برسند. گوشت کوب برقی‌ها معمولا یک سرعت دارن، برای استفاده از آن‌ها کافیست دست خود را روی دکمه نگه دارید و اجازه بدهید تیغه‌ها بچرخند تا مواد غذایی به اندازه دلخواه شما خرد و له شوند. گوشت کوب برقی را موقع استفاده باید حرکت داده و جابه‌جا کنید تا همه مواد غذایی موجود در ظرف به راحتی و کامل با هم ترکیب شوند. سختی مواد غذایی زیاد مهم نیست اما اگر سبزیجات پخته شده باشند، گوشت کوب برقی راحت‌تر آن‌ها را ترکیب می‌کند. با مراجعه به صفحه گوشت کوب برقی‌های وینسنت می‌توانید بسته به نیاز و بودجه خودتان بهترین گوشت کوب برقی را انتخاب و خریداری نمایید.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *