مجله وینسنت

VINCENT | Victory Is Yours

چطور از بخار عمودی اتوبخار استفاده کنیم؟

اتو کشی عمودی

اگر نگران آسیب به بافت پارچه‌ی لباس‌هایتان از طریق تماس با کفی اتو هستید و یا از بین بردن چروک پارچه و لباس‌های حجیم و سنگین مثل پرده‌های منزل برایتان نگران کننده است، در ادامه با مطالعه‌ی این مطلب با امکانی در اتوبخارها آشنا می‌شوید که این نگرانی‌ها را به راحتی و زدن تنها یک دکمه بر طرف می‌کند.

آشنایی با بخاردهی عمودی

بخاردهی ایستاده یا بخاردهی عمودی نگاه شما به شیوه‌ی بر طرف کردن چروک‌ها را تغییر می‌دهد. چه بخواهید لباس یا پارچه‌ای را با کمک اتاوکشی ضد عفونی کنید یا آن را برای پوشیدن صاف و بی نقص کنید، بخار عمودی زندگی روزمره شما را متحول خواهد ساخت.

این تکنیک قبلاً در دنیای مد، لباس‌فروشی و فروشگاه‌های لباس استفاده می‌شد، به همین خاطر است که می‌گوییم بخار عمودی هیچ محدودیت زمان و مکانی برای شما نخواهد داشت و حتی در جایی خارج از خانه هم قابل استفاده خواهد بود.

ایده طراحی این امکان از عدم تماس کفی اتو با لباس گرفته شده است. تنها با کمک بخار، تقریبا تمام انواع پارچه‌ها از کتان گرفته تا ویسکوز و پلی‌استر قابل اتوکشی با بخاردهی عمودی هستند. حتی اتوکشی الیاف پارچه‌هایی مثل توری، میکروفایبر، ترمه یا ابریشم ایمن‌تر از روش‌های دیگر خواهد بود.

مواد طبیعی مانند ابریشم، آنغوره (آنگورا) و پشم یا مواد گیاهی مانند کتان و کنف نیز بهتر است از طریق بخاردهی بدون تماس مستقیم صاف و بدون چروک شوند.

با این حال، همچنان توصیه می‌شود که بخار را روی قسمت کوچکی از لباس یا پارچه‌ای که می‌خواهید بخاردهی کنید تست کنید تا از سوختن یا آسیب دیدن آن جلوگیری شود. همچنین از کارا بودن این امکان برای صاف کردن چروک برخی از لوازم پارچه‌ای خانه نیز شگفت زده خواهید شد. از پرده گرفته تا رومیزی، کوسن مبل و صندلی‌های پارچه ای می‌توانید بخاردهی عمودی را امتحان کرده و از مشاهده نتیجه آن لذت ببرید.

حتما می‌دانستید که اتوکشی لباس و پارچه‌ها تا حد زیادی در ضد‌عفونی کردن آن‌ها مؤثر است. بخاردهی نیز همانند تماس کفی اتو با پارچه، تا حد زیادی امکان زنده ماندن ویروس‌ها، میکروب‌ها و باکتری‌های باقی‌مانده‌ای که با مواد شوینده از روی پارچه برطرف نشده اند را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: ۸ نکته‌ای که باید قبل از خرید اتو بخار در نظر بگیرید

انتخاب تجهیزات مناسب

برای انجام بخاردهی عمودی هیچ محدودیت مکانی وجود ندارد و شما می‌توانید در هر نقطه‌ای از منزل که بخواهید این کار را انجام دهید. برای اتوکشی عمودی لباس‌ها تنها چیزی که نیاز دارید یک اتوبخار مجهز به بخاردهی عمودی و چوب لباسی است، دیگراز این ساده‌تر نمی‌شود!

جایی را انتخاب کنید که بتوانید به راحتی پیرامون لباس خود حرکت کنید. اتوبخار را بردارید. می‌توانید در حالی که چوب لباسی را در دست دارید، مستقیماً روی پرده یا لباس آویزان شده بخار بزنید. برای آزاد شدن یکی از دستانتان می‌توانید به سادگی یک قلاب در پشت درب یا لبه کمد پیدا کنید و چوب لباسی خود را به آن آویزان کنید.

برای اینکه کار اتوکشی عمودی سریع‌تر انجامش شود، معمولا طراحی دسته و فرم اتوهایی که مجهز به این امکان هستند ارگونومیک طراحی شده تا فشار کمتری به دست وارد شود. به علاوه شدت بخاردهی در این اتوبخار‌ها بیشتر از اتوهای عادی هستند. خبر خوب اینکه اتوهای وینسنت دارای طیف گسترده‌ای هستند که با بررسی آن‌ها می‌توانید به چند مدل کارامد و مجهز به بخاردهی عمودی برسید.

مراحل اتو زدن با امکان بخاردهی عمودی

  1. ژاکت، بلوز، پیراهن یا شلوار کت و شلوار خود را روی چوب لباسی قرار دهید.
  2. برای آزاد نگه داشتن یک دست، چوب لباسی را روی یک قلاب یا جایی که بتوان آن را آویزان کرد قرار دهید.
  3. ابتدا بخار را چند بار دور از لباس خود و در هوا بزنید و تست کنید تا مطمئن شوید که دستگاه به درستی کار می‌کند.
  4. اتوی خود را در فاصله چند سانتی متری پارچه قرار دهید و بخار را به سمت آن بزنید. با استفاده از حرکات عمودی، از بالا به پایین به سطح پارچه لباس خود بخار بزنید. این کار را تا زمانی تکرار کنید که چین‌ها با جادوی بخار ناپدید شوند. با اینکار تنها در چند ثانیه یک نتیجه عالی را می توان برای لباس‌ها به دست آورد.
  5. برای انجام بخار دهی سریع‌تر، از دست آزاد خود استفاده کنید تا بافت پارچه را به صورت کشیده نگه دارید. سفت کشیدن پارچه باعث کاهش چین و چروک و افزایش راندمان بخاردهی می‌شود.
  6. مراحل را بخش به بخش تکرار کنید: پشت، آستین و جلوی ژاکت یا پیراهن و همچنین روی قسمت‌های پنهان مانند داخل پاچه شلوار. بخار از میان الیاف عبور کرده و چین و چروک‌های دو طرف پارچه را از بین می‌برد.
  7. اگر قسمت خاصی از لباس چروک شده است، کافی است بخار را برای مدت کمی طولانی‌تر به آن ناحیه اعمال کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *