مجله وینسنت

VINCENT | Victory Is Yours

11 اشتباه رایج در استفاده از توستر نان

توستر نان

ممکن است هر روز صبح روزتان را با میل کردن یک توست خوشمزه شروع کنید و یا میان وعده‌ای با نان توست در برنامه غذایی خود داشته باشید. هر چند توستر یکی از ساده‌ترین وسایل قابل استفاده در آشپزخانه به حساب می‌آید، اما باز هم ممکن است در استفاده از آن مرتکب اشتباه شویم. در اینجا قصد داریم با برخی از این اشتباهات آشنا شویم تا از انجام آن‌ها اجتناب کنیم.   

خالی نکردن سینی خرده نان

بیشتر افراد خالی کردن سینی توستر را پس از اتمام کار فراموش می‌کنند یا گاهی کاربران توستر نمی‌دانند که اصلا همچین قسمتی در این دستگاه وجود دارد. در توستر نان وینسنت نیز این سینی کشویی در زیر توستر قرار دارد تا بتوانید به راحتی خرده‌های نان را پس از اتمام کار از دستگاه خارج کنید.

این سینی معمولا در قسمت پایینی توستر قرار داشته و به صورت کشویی خارج می‌شود. خرده نان‌های حاصل از توست کردن نان در این سینی جمع می‌شوند. مهم است که هر چند وقت یکبار این سینی را تمیز کنید تا مملو از خرده نان نشود. جمع شدن بیش از حد خرده‌های نان در نزدیکی المنت حرارتی توستر، می تواند منجر به آتش سوزی شود.

دقت نکردن به اعداد روی توستر و درجه برشتگی نان

اعداد درج شده روی ولوم توستر، ممکن است بسته به برند توستر شما متفاوت باشد. اعداد درج شده روی توستر ممکن است نشان دهنده مدت زمان نگه داشتن نان در توستر باشد و یا تعیین کننده این باشد که چه مقدار برق از یک سوئیچ عبور می‌کند تا منجر به برشته کردن سطحی یا عمقی و بیشتر شود.

برای مثال توستر نان وینسنت 7 درجه برای تعیین میزان برشتگی نان دارد.

استفاده نادرست از توستر

هیچ چیز بهتر از یک تکه شیرینی یا نان برشته نیست. و هیچ چیز غم انگیزتر از نان شیرینی نیست که اشتباه برشته شده باشد. چنانچه توستر نان شما قابلیت توست و گرم کردن شیرینی را دارد، نان شیرینی‌ها را طوری در دستگاه قرار دهید که روی شیرینی به سمت داخل توستر قرار گیرد. سیم‌های وسط توستر شما داغ‌تر می‌شوند پس در این صورت، قسمت بیرونی نان شیرینی می‌تواند جویدنی بماند، اما داخل آن می‌تواند به خوبی قهوه‌ای شود.

وارد کردن چاقو یا شیء فلزی به داخل توستر

وقتی یک تکه نان در توستر گیر می‌کند، ممکن است بخواهید آن را با کمک یک چاقو یا جسم فلزی دیگر خارج کنید. هرگز نباید یک جسم فلزی به دستگاهی که داغ و یا به برق متصل است وارد کنید. این کار منجر به ایجاد شوک الکتریکی برای کاربر خواهد شد. قبل ازینکه از به دام افتادن نان در توستر بترسید، سعی کنید اهرم را بالاتر ببرید.

توست کردن متوالی نان بدون توقف

اگر تعداد زیادی نان را به صورت پشت سر هم و بدون توقف توست کنید، باید توجه داشته باشید که پس از اولین مرتبه توست، دستگاه داغ شده و به مراتب داغ‌تر می‌شود و نتیجه اول را به لحاظ میزان برشتگی نان نخواهد داد.

تمیز نکردن توستر

به گفته‌ی متخصصان تولید و تعمیر لوازم خانگی، توستر نان می‌بایست برای عملکرد بهتر به صورت دوره‌ای نظافت شود. زیرا سینی جمع کننده خرده نان، امکان جمع کردن تمام تکه‌های نان را نخواهد داشت. برای تمیز کردن توستر، ابتدا آن را از پریز جدا کرده و سپس با کمک یک دستمال و یا برس آن را تمیز کنید.

درست کردن پنیر گریل‌ شده در توستر

گذاشتن پنیر یا هر مواد غذایی چسبناک همراه با نان در توستر اصلا ایده خوبی نیست، زیرا هم می‌تواند باعث کثیفی بیش از اندازه داخل دستگاه شود و هم ایجاد خطر آتش سوزی کند. اگر پنیر روی عنصر گرمایش یا سیم های توستر شما چکه کند، شرایط بسیار خطرناکی را به وجود می‌آورد.

قرار دادن حجم زیادی از نان در توستر

تا زمانی که نان‌ها را به میزان مناسب و متناسب با دستگاه خود برش نداده‌اید، آن‌ها را در توستر نگذارید.

تحمیل کردن بار اضافه به توستر باعث ایجاد خرده نان‌های بسیار زیاد و همچنین یکدست نشدن میزان برگشتی روی تمام سطح نان می‌شود.

استفاده از توستر در حالت افقی

از توستر نباید به حالت خوابیده به طرفین استفاده کرد. اینکار علاوه بر ایجاد برشتگی نامنظم و غیر یکدست روی نان، ممکن است منجر به ایجاد آتش‌سوزی شود.

کشیدن سیم برای جدا کردن دستگاه از پریز

این نکته در رابطه با تمام لوازم برقی خانگی باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد. وقتی برای رفع یک مشکل توستر خود را از برق می‌کشید، پایه سیم را نگه دارید تا از هرگونه اشکال الکتریکی مانند آسیب دیدگی سیم جلوگیری شود.

انتخاب اشتباه نوع توستر

همه‌ی توسترها عملکرد و امکانات یکسانی ندارند. اگر حین کار با توستر با مشکلات متعددی رو به رو می‌شوید، احتمالا پس از مدتی به این نتیجه خواهید رسید که نیاز به توستری با دهانه بازتر یا تعداد شکاف بیشتری داشته اید و یا شاید بهتر بوده که به جای یک توستر نان ساده، آون توستر می‌خریدید. در آون توستر است که می‌توانید پنیر کبابی، توست‌های پنیری و … را که در توستر نان امکان تهیه آن‌ها را ندارید، درست کنید.

با به کار گیری این نکات ساده و اجتناب از اشتباهات ذکر شده در این مطلب، عملکرد بهتری از توسترنان خود خواهید دید و همچنین دقت به این موارد تا حد زیادی به افزایش عمر دستگاه شما کمک خواهد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *