مجله وینسنت

VINCENT | Victory Is Yours

چطور زمان صرف شده در اتوکشی لباس‌ها را نصف کنیم؟

اتوکشی با اتو بخار وینسنت

فرض کنید که لباس‌هایتان را شسته اید، در خشک کن و یا در هوای آزاد آن‌ها را خشک کرده و حالا زمان آن رسیده که در جای مناسب خود قرار دهید. متأسفانه نظافت و رسیدگی به لباس‌ها تنها زمانی به پایان می‌رسد که شما آن ها اتوکشی کرده و آماده پوشیدن می‌کنید.

دانستن ترفندهای صحیح در اتو کردن لباس‌ها، بهترین راه برای سرعت بخشیدن به این کار خسته کننده و جلوگیری از ایجاد کار و زحمت بیشتر برای ما است. در اینجا به نکاتی خواهیم پرداخت که در این مسیر می‌توانند تا حد زیادی کمک کننده باشند.

در همین زمینه: انواع اتوبخار وینسنت را ببینید

با دقت انتخاب کنید

وقتی در حال خرید لباس هستید، یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، جنس پارچه لباسی است که چشم شما را گرفته و قصد خرید آن را دارید. اگر لباسی که انتخاب کرده اید به لحاظ ظاهری تمام فاکتورهای مورد نظرتان را داشته باشد اما پس از هر بار شستشو نتوانید آن را اتو و آماده پوشیدن کنید، خرید شما عملاً ناموفق بوده و شما هر گز آن لباسی را که بابتش هزینه کرده اید، نخواهید پوشید.

در خرید لباس‌هایتان و بسته به فصل، به دنبال لباس‌هایی از جنس پارچه هایی مانند پشم، پلی استر و بافتنی باشید که به راحتی چروک نمی‌شوند. پارچه‌های مستعد چروک شدن در هنگام ترکیب با مواد دیگر کمتر این چروک می‌شوند، به عنوان مثال پلی کاتن نسبت به پنبه 100 درصد کمتر در معرض چروک شدن است. همچنین توصیه می‌شود از خرید لباس‌هایی که دارای ضخامت و لایه‌های زیاد یا پارچه‌های خیلی نازک هستند که همگی برای اتو کردن زمان‌بر هستند، خودداری کنید.

به طرز شستشوی لباس‌ها دقت کنید

هنگام تنظیم برنامه ماشین لباسشویی، به ما آموزش داده شده است که از بالاترین سرعت چرخش یا دور موتور ممکن برای خشک کردن سریعتر استفاده کنیم، اما اگر کاهش زمان و نیاز به اتو کردن اولویت شماست، سرعت چرخش یا همان دور موتور را کاهش دهید.

سرعت چرخش و دور موتور پایین‌تر از چروک شدن بیش از حد لباس‌ها جلوگیری می‌کند. به یاد داشته باشید که به محض اتمام برنامه شستشو، لباس‌ها را خوب تکان دهید. (تنها زمانی که به سرعت چرخش یا دور موتور بالا نیاز دارید این است که لباس‌ها را مستقیماً در خشک کن قرار دهید، زیرا می‌خواهید تا حد امکان آب را حذف کنید.)

لباس‌ها را به شیوه‌ای اقتصادی خشک کنید

خشک کردن لباس‌ها در هوای ازاد برای همه امکان‌پذیر نیست، اما اگر می‌توانید، از هوای آفتابی حداکثر استفاده را ببرید و لباس‌هایتان را با کمک رخت آویز و جریان هوای آزاد خشک کنید. اگر روی ریخت آویز لباس‌هایتان را خشک می‌کنید، طوری این کار را انجام دهید که لباس ها در صاف ترین حالت ممکن خشک شوند. با این کار زحمت اتوکشی تا حد زیادی کمتر شده و نسبت به خشک کردن لباس‌ها با خشک کن مقرون به صرفه‌تر است.

در هنگام خشک کردن لباس‌ها در هوای ازاد احتمالا نیازمند گیره لباس خواهید بود که در این صورت توصیه می‌کنیم، از گیره‌های نرم که ردی روی لباس باقی نمیگذارند استفاده کنید.

اگر امکان این را داشته باشید که لباس‌ها را در صورتی که به چوب لباسی آویزان هستند خشک کنید، لبا‌س‌ها روی خط اتوی خودشان به درستی خشک شده و باز هم از زحمت و صرف زمان بیشتر برای اتوکشی کم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: ده ترفند کاربردی برای اتوکشی ساده و سریع‌تر لباس‌ها

از ترفندهای مربوط به خشک‌کن کمک بگیرید

یک راه حل سریع برای لباس‌های چروک این است که کمی آب روی چروک‌ها بپاشید و آنها را داخل خشک کن خود قرار دهید. تنها پس از چند دقیقه، لباس‌های شما مرتب و بدون چروک خواهند شد  – این کار را فقط در موارد ناامیدکننده انجام دهید چرا که استفاده از خشک کن با مصرف انرژی بیشتری همراه بوده و اگر دوست دار طبیعت هستید خیلی این راه را توصیه نمی‌کنیم.

اگر لباس‌ها را با استفاده از خشک کن خشک می‌کنید، توصیه می‌کنیم یک تکه یخ به لباس‌ها اضافه کنید. گرما یخ را آب می‌کند و بخار آزاد شده‌ی حاصل از آن به طور موثر لباس های شما را چروک‌زدایی می‌کند.

هرگز لباس‌هایی خشک شده‌اند را در خشک کن به مدت طولانی نگه ندارید. چراکه این کار منجر به اضافه شدن چروک ها و سر سخت شدن چروک‌های ایجاد شده می‌گردد.

در انتخاب و خرید اتوبخار دقت کنید

هنوز هم در حال دست و پنجه نرم کردن با اتوهای قدیمی خود هستید؟ وقت آن رسیده تا با انتخاب درست یک اتوبخار جدید و بهره‌گیری از امکانات جدید آن‌ها نفس راحتی بکشید و اتوکشی کوهی از لباس‌ها را مانند آب خوردن کنید. اتو با کیفیت خوب انجام کار را به مراتب آسان‌تر می‌کند و در وقت شما نیز تا حد زیادی صرفه جویی می‌شود.

اتوهای مولد بخار به دلیل خروجی بخار بالاتر می توانند به شما کمک کنند تا سرعت عمل خود در اتوکشی و همچنین کیفیت آن را بالا ببرید. اگر بودجه شما در حال حاضر نمی تواند به اتوی جدید برسد، سعی کنید لباس ها را در حالی که هنوز کمی مرطوب هستند اتو کنید یا به مقدار زیاد با آب اسپری کنید – حتی اگر لباس ها کمی مرطوب باشند، یک اتوی بد یا قدیمی هم بهتر عمل می‌کند.

در خرید یک اتوبخار خوب حتما به سرامیکی یا تیتانیومی بودن کفی آن دقت کنید. چرا که این جنس کفی با سر خوردن بهتر روی پارچه‌ی لباس، فشار کمتری به دست وارد کرده و طبیعتا خشتگی کمتری هنگام اتوکشی برای شما به همراه خواهد داشت.  نکته مهم دیگر میزان بخار لحظه‌ای و پیوسته است که هرچه میزان این بخار بیشتر باشد اتوبخار شما در اتوکشی پارچه های چالش برانگیز بهتر عمل کرده و سریع‌تر چروک‌ها را از بین می‌برد. برند وینسنت با طیف گسترده‌ای از اتوبخارهایی که تولید کرده و 24 ماه ضمانت، یکی از بهترین گزینه‌ها برای انتخاب یک اتوبخار خوب و مقرون به صرفه است.

از نظافت اتوبخار غافل نشوید

تجمع رسوب آهک می تواند مانع از عملکرد صحیح اتوبخار شما شود، یا حتی بدتر از آن – باعث شود که گل و لای و رسوب روی لباس‌های تازه شسته شده شما بریزد. حتما اتوی خود را به طور مرتب تمیز کنید. اکثر اتوهای بخار اکنون دارای نوعی سیستم های خود تمیز شونده یا “آنتی کلک” هستند – از این سیستم‌ها به طور مرتب طبق دستورالعمل‌هایی که معمولاً در دفترچه راهنما درج شده اند، استفاده کنید.

 

با دقت و به کارگیری ترفندهای بالا زمان و انرژی صرف شده برای اتوکشی مخصوصا زمانی که حجم کار بسیار است، تا حد زیادی صرفه جویی شده و می‌توانید انرژی باقی مانده را صرف کارهای مفید‌تر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *