مجله وینسنت

VINCENT | Victory Is Yours

جادوی سشوار تورمالین

جادوی سشوار تورمالین

سشوار واژه‌ای با ریشه فرانسوی به معنای خشک کننده موی سر است؛ ساختار و عملکرد کلی یک سشوار بدین صورت است که یک سیم‌پیچ در داخل پوششی پلاستیکی بر اثر عبور جریان الکتریسیته گرم می‌شود و هم‌زمان، مکش جریان هوا از پشت سشوار توسط یک پنکه‌ی کوچک که پشت سیم پیچ قرار دارد، ایجاد جریان هوا کرده و باد گرم را به وجود می‌آورد. در واقع آنچه باعث خشک شدن موها می‌شود، گرفتن رطوبت موها بر اثر وزش همین باد گرم است.

تبخیر سریع‌تر نیز به موها اجازه می‌دهد تا در مقایسه با خشک‌کردن در معرض هوای اتاق، موها را به سرعت حالت داد و همانطور ثابت نگه دارد؛ از این رو وجود سشوار، یکی از ویژگی‌های مشترک تقریباً تمام سالن‌ها و بوتیک‌های آرایش مو است. پس از شستشو، پیوندهای هیدروژنی موقت بین تارهای مو ایجاد می‌شوند. این پیوند کاملاً قدرتمند است و شکل و حالت مو را تعیین می‌کند.

سشوارها همچنین نقش مهمی در کنترل این پیوندهای هیدروژنی ایفا می‌کنند تا به موها شکل دهند. این پیوندها موقتی هستند و در صورت شستشوی مجدد از بین می‌روند و به حالت اولیه خود باز می‌گردند.

از زمانی که در سال 1890 نخستین سشوار توسط یک آرایشگر فرانسوی به نام الکساندر گدفروی ساخته شد، تا به حال انواع مختلفی از سشوارها با تکنولوژی‌های مختلف به بازار عرضه شدند. این سشوارها با فناوری‌های مختلفی کار می‌کنند و ادعا می‌کنند که بهتر از سشوارهای قدیمی هستند. از میان این فناوری‌ها، یکی از جدیدترین و کاربردی‌ترین تکنولوژی‌های به کار رفته شده در ساخت سشوارها، تکنولوژی تورمالین است. وجود این تکنولوژی در سشوارها تا حد زیادی به کسب نتیجه‌ای حرفه‌ای و سالنی برای موها کمک می‌کند.

سشوار تورمالین چگونه کار می‌کند و چرا مفید است؟

سشوار تورمالین نیز یک دستگاه الکتریکی است که با استفاده از سنگ‌های نیمه قیمتی تورمالین ساخته می‌شوند. این سشوارها سنگ‌های نیمه قیمتی را در واحدهای گرمایشی و سایر اجزای داخلی دستگاه قرار می‌دهند. این سنگ‌ها به دلیل توانایی خود در انتشار یون‌ و نور مادون قرمز استفاده می‌شوند. تورمالین که یک سنگ نیمه قیمتی است، به قطعات ریز خرد می‌شود و در کنار پلاستیک یا سایر مواد تشکیل دهنده سشوار قرار می‌گیرد.

بسته به محدوده قیمت دستگاه، میزان تزریق سنگ تورمالین متفاوت است. هنگامی که دستگاه روشن می‌شود، تورمالین جریان ثابتی از یون‌ها و گرمای مادون قرمز ساطع می‌کند تا موها را سریعتر خشک کرده و از وز شدن آن جلوگیری کند. گفته می‌شود که سشوارهای تورمالین بر روی موها سختی کمتری دارند، زیرا با شکستن مولکول‌های آب روی مو با سرعت بیشتر، آن‌ها را خشک می‌کنند.

یون‌های منفی همچنین کوتیکول‌های مو را می‌بندند و رطوبت را حفظ می‌کنند تا موها کمتر وز شوند. گرمای مادون قرمز به مو نفوذ کرده و از داخل آن را خشک می‌کند و قسمت بیرونی ساقه را گرم نمی‌کند. همین عملکرد باعث آسیب کمتر به مو در اثر گرمای ساطع شده توسط سشوار می‌شود.

مزایای سشوار تورمالین

  • مواد مؤثر موجود در سشوار تورمالین گرمای یکنواخت روی سطح مو ایجاد می‌کند
  • تورمالین زمان خشک شدن را تا 40 درصد کاهش می‌دهد
  • این دستگاه تا حد زیادی به حفظ سلامت موها کمک می‌کند
  • سشوار تورمالین موهای شما را نمی‌سوزاند
  • در حالت‌دهی و خشک کردن موها حرفه‌ای عمل می‌کند
  • سشوار تورمالین برای خشک کردن مو کمتر به گرما وابسته است
  • تکنولوژی تورمالین، انتخابی مناسب برای سالن داران است
  • این سشوارها موها را درخشان‌تر و لخت‌تر می‌کند
  • سشوار تورمالین، با تولید یون‌های منفی از ایجاد و پیشرفت موخوره جلوگیری می‌کند
  • عدم ایجاد وز برای موها از مهمترین مزایای سشوار تورمالین است

تورمالین یک ماده معدنی نیمه قیمتی است که به دلیل توانایی خود در انتشار یونهای منفی شناخته شده است. تورمالین با حرارت دادن، تنها یون‌های منفی تولید می‌کند. یونهای منفی مولکول های آب با بار مثبت را به روشی مشابه سشوارهای یونی می‌شکنند.  کریستال‌های تورمالین به صورت پودر ریز خرد شده و روی گریل دستگاه منتقل می‌شوند. تکنولوژی تورمالین خروجی یون منفی را به حداکثر می‌رساند و لایه کوتیکول را می‌بندد تا برای موها صافی قابل قبولی ایجاد نماید.

 ممکن است در برخی موارد قیمت سشوارهای تورمالین به نظر اقتصادی نیاید، چراکه تورمالین یک سنگ قیمتی کمیاب است. اگر موهای چرب یا خیلی لختی دارید، اثر صاف کنندگی سشوار تورمالین ممکن است موهای شما را بیش از اندازه صاف کرده و منجر به حرکت چربی موها از بین رشته‌های مو شود، بنابراین بهتر است برای موهای خیلی لخت و کم حجم و یا زمانی که موها چربی بیش از اندازه دارند، استفاده از سشوار تورمالین گزینه مناسبی نباشد.

سشوارهای تورمالین وینسنت به براق و بدون وز کردن موها معروف هستند. در حالی که گرمای سشوارهای سنتی ساقه‌های مو را کدر می‌کنند، یون‌های منفی تولید شده از سشوار تورمالین، ساقه‌ها را صاف می‌کنند تا ظاهری براق داشته باشند.  سشوارهای حرفه‌ای و سالنی وینسنت  که با تکنولوژی تورمالین کار می‌کنند را می‌توانید در وب سایت وینسنت ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *